Doek vouwwagen beschermen tegen hars en vogelpoep

Gestart door luukaerts, mei 25, 2015, 10:24:12 AM

Vorige topic - Volgende topic

luukaerts

Hoi,

Wie kan mij vertellen welk doek of zeil je het beste over het dak van de vouwwagen kunt spannen om het katoenendoek te beschermen tegen hars en vogelpoep. Ik neem aan dat het iets moet zijn wat kan luchten/ ademen om te voorkomen dat er "weervlekken" in het katoenen doek van de vouwwagen onstaan als het afgedekt is. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij adviseren ? Gr, Luuk

CEO

Hars komt alleen als je onder naaldbomen staat. Wij doen dat niet...

Vogelpoep is lastiger te voorkomen, maar de ervaring leert dat regen en zon zorgen voor het gewenste effect.

Zelf zou ik geen doek erover spannen: meer werk.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

oscar

Je kunt een grote trap er over spannen.

Vogelpoep is makkelijk te verwijderen. Hars niet wij hebben sinds vorig jaar ook een aantal harsplekken in ons tentdoek echt balen.

allesaanelkaar

Hars is eenvoudig te verwijderen: neem wat bruin papier (zo van die zakjes waar groenten en fruit in gedaan worden), leg op de harsplek, strijkijzer er even op en het hars smelt en wordt in het bruine papier getrokken...

Wfikse

Wat is er eigenlijk zo jammer aan hars. In onze tent wel eens wat plekken gehad maar hoorde wat mij betreft bij het gebruik. Gaat het er door lekken o.i.d.?
Naar dat het er misschien wat minder mooi uitziet nooit nadelen van ondervonden. Nu hebben we sinds vorig jaar een vouwwagen uit 1999 en in dat doek zitten ook wat vlekken. Niet meer dan logisch denk ik maar ook hier geen nadelen van ondervonden.

Het lijkt mij wat dat betreft niet zinvol om er iets overheen te spannen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

olaf

Wij spannen ook geen doek.

Vogelpoep borstel ik er af als het opgedroogd is.

Wel proberen wij onder naaldbomen kamperen te vermijden.
Tot nu toe redelijk gelukt.  :)
The need for the many outweigh the needs of the few