Aluminium keuken-dissel-kist

Gestart door DiscoveryTD5, juni 29, 2011, 01:02:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

herowebe

Super professioneel gedaan!! Prachtig!  WW

jacobs66

Gerrit1000

Ziet er helemaal schitterend uit en alle onderdelen (gas en koelkast) zitten op die plaats waar je ze wil hebben.
Er gaat niets boven je eigen indeling.
Maar heeft ook iemand ervaring om een keuken te maken en die te plaatsen op je trekhaak.
Wij hebben een cocoon M met een omgedraaid chassis en voorzien van een trekhaak.
Op deze manier zou je een cocoon MTT zelf kunnen bouwen.http://forum.vouwwagenclub.info/Smileys/default/smiley_yeah.gif

jacobs66

Mimicow,

Alles is gepopnageld of met r vs bouten en moertjes vastgezet. Ik heb wat fotos voor je toegevoegd. De haakjes zijn gewoon los te verkrijgen bij ikea of ergens anders.

Cocoon66

Hallo Tom

Mooi resultaat hoor!  vraagje heb je een idee wat je keuken weegt ?
Ik heb zelf ook pas een keuken gemaakt voor onze cocoon en al met al heb ik nu zo'n 65 kilo kogeldruk.
Vond het behoorlijk veel maar we zij er afgelopen meivakantie voor het eerst mee naar de Cote d' azur gereden en het reed prima.
Zag trouwens op je foto dat je van de luifel ook de middelste bevestigings ogen gebruikt (tussen de luifelstokken), zal dat waarschijnlijk de reden zijn dat wij onze luifel niet zo strak hadden staan als die van jullie.
Bij ons bleef er ook een keer water op staan kwestie van blijven oefenen dunkt me.

Groeten Jan

jacobs66

Jan,

Ik vermoedt dat de kist cpl. een kilo of 40-50 weeg, maar de kogeldruk hou ik rondde 40. Met de fietsen achterop of niet, kan namelijk nog wat schuiven met de spullen in en op de kar. Heb er een paar keer mee gereden en dan hangt ie het prettigst achter de auto. De luifel heb ik zo maar een keer opgezet, was meer om te kijken hoelang ik met alles bezig was. Zonder deze komt ie ook strak.

Tom

astro

Ziet er prachtig uit!
Wel een vraag: Hoe bevestig je de keuken op de dissel?

jacobs66

Astro,

Deze is op een watervaste plaat gezet die in de bodem van de kist valt, ik dacht 9mm. De plaat zelf zit met slagbouten vast op de dissel, daarop is de kist gezet en vast gezet met schroeven door de alubodem van de kist. De plaat heb ik tevens nog behandeld met bitume tegen het vocht.

Tom

Hemertje

Citaat van: DiscoveryTD5 op augustus 29, 2011, 01:35:29 PM
@Mieke: Deze kisten kunnen wij zelf leveren. En komt bij een van mijn leveranciers vandaan.

@DiscoveryTD5 welk fabrikaat en maat kist heb je gebruikt?

DiscoveryTD5

Ik heb een defender kist gebruikt. De precieze afmeting weet ik
Niet meer. Ik heb de  vouwwagen inmiddels niet meer (staat nog te koop bij maat caravans in berkel en rodenrijs). Maar het was zoiets als deze: http://www.koffersenkisten.nl/best-buy-racks-1/ka74-aluminium-kist-def-ka74-012.html

Hemertje

Yella

Die Defender lijkt precies op de Alutec D400 die ik heb gebruikt. Alleen had de Alutec kunststof hoekjes op het deksel. Wellicht een goedkope kloon of een B lijn van de producent.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.