Grondzeil in de voortent

Gestart door wieger van Setten, juli 11, 2016, 03:57:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

wieger van Setten

Ik heb 2 jaar gelden zelf een grondzeil gemaakt voor in de voortent en dat is echt een aanrader zeker omdat je je leefruimte gigantisch vergroot
en je in de ochtend geen natte voeten meer hebt in het Nederlandse klimaat.

Ik heb zelf het Bisonyldoek gekocht totaal 15 meter lengte bij Esvo samen met lijm aangezien de rol breedte max. 1.5 meter breedte is en je ruim 4 meter diepte nodig hebt.
Tevens ook gelijk 2 lange ritsen gekocht voor aan de groene zijwindschermen en nog 2 wat kleinere risten voor aan de voorwanden gekocht.
Dan heb je alleen nog een rits nodig om deze aan de bestaande grondzuil te risten welke in je basis tent zit.

Ik zelf heb aan de zijwindschermen de spatlappen ingekort naar 5 cm en hieraan de risten genaaid.

Je kunt dit ook laten doen door Esvo dan ben je ± € 850,- kwijt en is het nog je eigen risico of het past.
Ik heb alles zelf gekocht incl. garen naalden voor de naaimachine erbij zelfde kleur grondzeil en zelfde soort risten dit kwam dan uit rond de € 200,-
en wat peuzelwerk.

1- Je begint eerst het bisonyldoek in 3 stuken van 5 meter te knippen en deze aan de langsrijden met een overlap van ± 5 cm aan elkaar te lijmen.
2- Je zet dan op een rustige mooie dag je tent geheel op en tekent dan je voortent af op het grondzeil met 5 cm rondom extra ruimte.
3- Vervolgens vouw je 8 cm rondom het doek naar binnen en wals dit goed plat zodat je een vouw krijg en lijm je de 90 Graden hoeken vast waardoor je een kuip krijgt
4- wederom in d voortent leggen en de eerste rist pasbaar maken aan de bestaande kuipgrondzeil dit is namelijk je basis.
5- vervolgens eerst de linker rist innaaien en passen en dan de rechter rits.
6- voorwand ritsten doe je als laatst als je deze los rits valt bij mij de kuipgrondzeil gewoon plat dan kun je er ook niet over struikelen.

Heb helaas geen goed foto'svan de voortent grondzeil maar zal deze maken bij een volgende kampeer wekend

caspar

Mooi gemaakt en is zeker veel werk geweest wat het waard is  :K
En wat is nou ongeveer het bedrag wat je uit gegeven hebt voor alles als ik mag vragen

AnnekeCornee

Zo'n dure vouwwagen en dan niet standaard grondzeil in de voortent (of is het een veredelde luifel)?  :H

de Coxies

Citaat van: AnnekeCornee op juli 11, 2016, 08:58:16 PM
Zo'n dure vouwwagen en dan niet standaard grondzeil in de voortent (of is het een veredelde luifel)?  :H
Het is inderdaad de luifel

wieger van Setten

Citaat van: caspar op juli 11, 2016, 07:46:52 PM
Mooi gemaakt en is zeker veel werk geweest wat het waard is  :K
En wat is nou ongeveer het bedrag wat je uit gegeven hebt voor alles als ik mag vragen

Totaal aan materiaal was ik € 200,- kwijt.
En aardig wat uurtjes knutselen😉