Do's and dont's evt. aanschaf Trigano Odyssee

Gestart door Inge, april 11, 2017, 06:05:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Inge

Ik denk - hier zitten de mensen met verstand van Trigano Odyssee's....
Nu nog een Jamet Louisiana kampeerder (2004) maar serieus aan het rondkijken naar een Trigano Odyssee (of evt. een Jamet Jametic). Een 1-2-3 opzetter dus.

Nieuw hoeft voor ons zeker niet - paar jaar oud zijn we eigenlijk naar op zoek. Bouwjaar 2009-2010 wellicht?? Heeft ie een mooie leeftijd en gaan wij t.o.v. de Louisiana ook een aantal jaar erop vooruit.

Hebben jullie tips waarnaar te kijken bij een tweedehands Odyssee. Wat zijn voor-/nadelen? Welke prijsklasse moet je evt. beetje denken voor een wagen uit dat jaar?
Misschien ook wel voorstanders van een Jametic?

Alle tips en ideeen zijn welkom. Op marktplaats kom ik nu (nog) niet een wagen tegen waarvan ik denk.. YES! Zijn er nog meer sites waar we kunnen kijken? Of jullie misschien iets in de aanbieding :-)

Thanks!!

CEO

Los van de standaard vouwwagen zaken, en de standaard tent zaken heeft de Odyssée weinig specifieke aandachtspunten.

Een daarvan is: stiksels voorwand. Door het inzetten van het koppelstuk, kunnen er grote krachten op de naden tussen voorwand en rest van de tent komen. Check met name de hoeken bij de doorvoeren van de petluifelstokjes.

Een tweede is: de lamge uitschuifstangen. Lopen ze soepel (zijn ze recht) en hebben ze weinig speling op de scharnierpunten.

Een derde: de nokstok. Origineel uitgevoerd met een snelklem, wil die bij Trigano nog wel eens lostrillen. (Eenvoudig op te lossen door een nieuwe snelklem te kopen). In een heel enkel geval levert het viezigheid of schade aan het doek van het dak of het opbergschort tussen de slaapcabines. Ook kan er enige schade (krassen) aan de stangen tussen de slaapcabines ontstaan. Geeft niet, maar zegt iets over de zorgvuldigheid van de eigenaar.

Tenslotte een vraag om te stellen: kan je laten zien hoe de garderobestang geplaatst wordt. Dat is lastig te beschrijven, maar met een beetje handigheid zo gedaan. Ook dat kan iets zeggen over hoe men met de wagen is omgegaan.

Succes met de zoektocht!
If you choose not to decide, you still have made a choice!


Drikusniet

In die periode zijn er een aantal dingetjes verandert:
- Lattenbodem / beddenplank
- Inritsbaar Grondzeil
- Zonneluifel (alleen aan de bovenkant vastgeritst) of complete luifel (ook aan de zijkanten vastgeritst)
Ik weet niet precies de jaren voor elke verandering, maar het zijn typisch dingen die een echt verschil kunnen uitmaken.

Nirak

De vouwwagenspecialist in Boxtel heeft ook regelmatig Trigano Odyssees 2e hands staan, kan je je oude vouwwagen op inruilen.  Hebben wij ook gedaan (voor onze Panama) prettige winkel met goede service.
Dans met je hart en je voeten zullen volgen.

klapkei

Voor een Odyssee van 2007 vraagt men op Marktplaats nu zo'n 3500 euro, inclusief een boel extra's. Daar onderhandel je vast nog wel een paar 100 euro af. Nieuwere bouwjaren zijn schaars en als ze al te koop worden aangeboden zijn ze snel weg. Blijkbaar zijn Trigano eigenaren best tevreden, en houden ze hun VW lang in bezit. Wij zijn nu met onze 2e Trigano bezig. Trigano levert prima waar voor het geld. Een nieuwe Odyssee koop je voor 8K, dus de afschrijving valt in 10 jaar best mee. Als je een gebruikte Odyssee koopt let er dan op dat men het tentdoek altijd goed heeft laten drogen, zodat er geen weer in het doek zit. Controleer of alle ritsen nog soepel lopen, is geen zwak punt maar vervelend als dit hersteld moet worden. Buizen (voornamelijk de staanders van de luifel) kunnen roest vertonen als ze ooit nat in elkaar zijn geschoven.

Jeroenbrs

Mooie wagen de Odyssee, wij hebben de onze vorig jaar verkocht, we wilden een beetje groter. Iets om op te Letten bij alle vouwwagens is de cilinder van de oplooprem. Duw het voorste gedeelte van de dissel (voor het rubber) in, dit moet dan langzaam weer terug komen. Blijft die in de ingedrukte stand staan, dan is hij versleten. Een nieuwe kost gem. €125,- Bij onze zoektocht naar een andere zijn wij heel veel vouwwagens tegengekomen waar deze cilinder defect is, en heel weinig mensen blijken dit te weten. Het heeft wel met een stukje veiligheid

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk


Jeroenbrs

Oh ja we hebben nog een dikkere matras staan voor in de odyssee met traagschuim. Is pas 3 weken op gelegen, past helaas in onze nieuwe niet meer. Hij ligt voortreffelijk. Is aangeschaft ivm met mijn hernia.

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk