Hoogte trekhaak andere auto

Gestart door Chica1010, juni 18, 2017, 11:07:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

Chica1010

Dag,
Sinds vorig jaar hebben wij een Trigano Oceane gl 3.15 uit 2005. Achter onze Citroën C5 station gaat dat prima. Alleen, deze zomer kunnen we een auto lenen, een Mitsubishi outlander, zo'n wat hogere auto. De trekhaak is ook wat hoger. Zou dat wel gaan, die combinatie? Of kan het zijn datde vouwwagen dan teveel achterover zal hangen?

GertjanA

Ik heb een Mazda CX-5, geen probleem. Volgens mij zit de kogel bij een hoge auto (SUV) lager, optisch gezien dan. De stang tuusen de auto en de kogel, die bol van de trekhaak dus, is wat langer dan die van een normale auto. Ik zie dus geen bezwaar. Vraag wel ff wat voor stekker er aan die Outlander zit. Misschien moet je een verloop regelen..

Jimmymichiels

Wij hebben een bmw 5serie met afbeembare trekhaak.
En een renault trafic met vaste trekhaak.
Dat scheelt ettelijke cm in hoogte (bmw hoger)
Meer dat doet eigenlijk niets aan het tijgedrag.

Yella

Gewoon proberen lijkt me. Maar zal niet zo snel een probleem gaan geven.  Tenzij er veel uitsteekt aan de achterzijde zoals een keuken. En er veel hoogte verschil is in trekhaak. Misschien drempels die dan een probleem kunnen vormen.  Er  achter hangen en je weet het. Hier zul je niet het juiste antwoord vinden omdat elke situatie anders is.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

C5CCV

meeder

Wel apart dat ze het over de wettelijke kogelhoogte hebben. De kogelhoogte is namelijk uit de wet gehaald een paar jaar geleden. Daar kwam ik achter omdat de Megane die ik had in onbeladen toestand de kogel op 370mm had. In beladen toestand zat deze dus ruim onder 350mm.