Hallo!
Sinds kort hebben wij onze Cabanon Mercury uitgerust met een imperiaal. Deze is eigenlijk van een Conway. M.i. een betere constructie dan de originele van Cabanon en voor slechts € 100,00 op de kop getikt bij iemand die een complete Conway te koop had, maar de imperiaal best separaat wilde verkopen! Dat scheelt een slok op een borrel t.o.v. een nieuwe originele t.w.v. € 300,00! Nu we toch bezig zijn: de conway imperiaal is gelakt en de nieuwe originele van Cabanon is gegalvaniseerd, maar of dat nu € 200,00 waard is? Ik vond in ieder geval van niet!
Nu vertelden de mensen van de Wit mij dat een nieuw origineel imperiaal van Cabanon een maximaal laadvermogen heeft van 50 Kg. Dat vertaalt zich vrij in 2 fietsen. Toen ik mijn imperiaal echter kocht zaten er 4 fietsendragers op. Als ik foto's Google over dit onderwerp kom ik ook veel (volgens mijn inschatting) beladingen tegen die zwaarder zijn dan 50 Kg. Ik was zelf ook van plan om een beetje meer te laden (zie foto). Dus vraag 1: wat zijn jullie ervaringen qua maximaal laadvermogen van een imperiaal? Vraag 2: de imperiaal zit vast aan valpootjes. Wat is hier het nut van? Een Cabanon zonder imperiaal heeft deze pootjes niet. Vraag 3: de valpootjes zitten met bouten geklemd, is dit bij een originele Cabanon imperiaal ook zo, of heeft deze gaten waar de bouten doorheen gaan?
Ik ben benieuwd naar jullie reactie! Alvast bedankt!