Camouflagenet in plaats van tarp / schaduwdoek ??

Gestart door mischa72, september 01, 2017, 09:32:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

mischa72

Beste mensen,

Ik ben dit jaar met de tent (ik hoop dat ik deze vraag dan evengoed mag stellen  :? ) in de tijd van de hittegolf in Italië geweest. Overdag was het 40-44 graden in de schaduw en in de tent was het regelmatig 48-49 graden. Ik had een polyester schaduwdoek bij me, maar dat hield alleen een beetje licht tegen, de straling van de zon ging er dwars doorheen (het voelde alsof je voor een infraroodstraler stond). Nu heb ik op de camping gemerkt dat een katoenen tarp minder warmte doorlaat, maar die zijn voor enig oppervlak reteduur. Nu schoot mij te binnen dat een camouflagenet eventueel ook wel eens van pas zou kunnen komen. Het houdt redelijk veel zon tegen en vanwege de openingen die erin zitten, kan de warme lucht toch weg.

Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met het gebruik van een camouflagenet als schaduwdoek?

Groetjes,
Mischa

solex

Als schaduwdoek niet wel beroepshalve.
Ze houden de zon een beetje tegen maar het word toch wel erg warm eronder.
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

arnodoos

mischa72

Houdt het de zon beter tegen dan zo'n polyester doekje? Je opmerking zet me wel aan het denken, wellicht kan ik een camouflagenet lenen via de schoonvader van mijn zoon, gewoon om het in elk geval eens te proberen.

Een mobiele airco is een idee, maar voor mij een no-go. Ik wil niet nog meer meeslepen dan ik dit jaar al gedaan heb  :H

Gr. Mischa

CEO

Niet onbelangrijk: camo-netten nemen behoorlijk wat plek is, als ze opgevouwen zijn. Tenminste in mijn herinnering (lichting 92-1).

Als campingbaas zou ik er ook maar beperkt blij mee zijn. Er zijn al best wat campings waar partytenten niet zijn toegestaan ivm met sfeer en uitstraling. (Aan de andere kant: als je het spul goed opzet lijkt het alsof het geen bezette plek is, maar een struikgewas :H)
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Juttertje

Wij hebben een tarp van technisch katoen. Beter dan polyester en kost niet zoveel ruimte. Al was het met de hitte dit jaar in Italië evengoed heet, haha.

astridG

Hoi Mischa, je kan ook eens kijken naar een schaduwnet . Deze zie je regelmatig in warme landen, maar zijn hier ook te koop. Heeft een netsructuur zodat de warmte er niet onder blijft hangen. Wij gebruiken hem ook. Als het net niet genoeg schaduw geeft naar je zin kan je hem ook dubbel gebruiken, dan werkt het helemaal goed. Het is lekker licht, neemt niet veel ruimte in met vervoeren en is niet duur.