alcohol testers kopen?

Gestart door Alex, mei 13, 2012, 03:57:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

Frankie

Ik ga ze niet meer kopen. Als er officieel niet beboet wordt (en dat is het geval) vind ik het eigenlijk  een beetje  flauwekul om ze mee te nemen.

Bonny

Zijn de testen nu wel verplicht om mee te nemen ?
En hoe hoog zijn de boetes anders ?
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

cewi

Laat die testers mooi in de winkel liggen :)

Alcoholtest - Een alcoholtest (éthylotest of alcooltest) is verplicht in elk voertuig (ook buitenlandse voertuigen), maar bestuurders die geen test bij zich hebben krijgen géén boete. Met deze test kunnen bestuurders, bij twijfel over het alcoholgehalte in het bloed, zelf bepalen of ze wel of niet in staat zijn hun voertuig te besturen. Het maximaal toegestane alcoholgehalte in het bloed is 0,5 promille.

bron ANWB

Hobbes

Je krijgt geen boete, maar het het heeft volgens mij wel iets met aansprakelijkheid te maken.

poldertoerist

Nou 2 testen voor 5 euro.... Als me dat gezeur scheelt.. Ik drink geen druppel alcohol maar heb ze wel. 
Adventure Awaits

Yella

Paar jaar geleden lagen ze bij de action. Nog geen euro. Heb er gewoon 2 gekocht en in de auto gelegd. Moet meneer de Gendarme maar zeggen of ze wel of niet goed zijn in geval van..... Weten ze zelf vast ook niet.
Ik heb geen zin in discussies onderweg met een overijverige agent.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Spiegelbeeld

Ze zijn niet onbeperkt houdbaar,
Die van ons bleken over datum....

Yella

Regelmatig nieuwe kopen dus? Zal ze eens bekijken. Maar we komen voorlopig  niet meer in Frankrijk, dus geen nood.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.