Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Wagentent Cabanon Imperia  (gelezen 2858 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kws

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk: kampeermiddel : Cabonon Imperia
Wagentent Cabanon Imperia
« Gepost op: juni 12, 2017, 07:36:20 pm »

Wij zijn sinds kort de nieuwe eigenaar van een  mooie gebruikte Cabanon Imperia, nu hebben wij onlangs de eerste keer met deze vouwwagen gekampeerd wat op zich prima is verlopen.  Opzetten en afbreken verliep vlotjes en de wagen voldoet aan al onze wensen. Er zijn echter twee kleine dingen waar we tegen aan liepen, misschien dat iemand hier een advies over heeft.

 1.   Nadat de wagen was opgezet kwam het bed tijdens het openen tegen het frame van de wagentent aan, ook na het strakker
       spannen van de achterzijde van de wagen bleef dit probleem bestaan. De wagen lijkt dus "voorover" te hellen.
 2.   Onze wagentent stond in verhouding lager dan de voortent ook nadat we de tent verder dan de eerste verklikkers hebben gezet.

Ergens doe ik dus waarschijnlijk iets verkeerd, graag hoor ik of iemand een oplossing weet....

Groeten een nieuwe Cabanon gebruiker
« Laatst bewerkt op: juni 12, 2017, 07:51:32 pm door kws »
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Wagentent Cabanon Imperia
« Reactie #1 Gepost op: juni 12, 2017, 07:57:24 pm »

Hoi kws, wekom hier en gefeliciteerd met jullie mooie Cabanon. 

Als ik je vraag zo lees vraag ik me af in welke volgorde je de vouwwagen hebt afgespannen?

Wij zetten eerst het frame op zijn hoogst om de bedden uit te kunnen klappen, daarna iets terug tot middelste klikker. Dan de wagenbak afspannen.

Vervolgens het kuipzeil neerleggen, buizen erop klaarleggen, voortent aanritsen en de buizen inritsen daarna de voortent afspannen.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

kws

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk: kampeermiddel : Cabonon Imperia
Re: Wagentent Cabanon Imperia
« Reactie #2 Gepost op: juni 12, 2017, 08:26:49 pm »

Bedankt voor de reactie.
Op zich hebben wij dezelfde opzet volgorde gebruikt m.u.v. de bedden welke bij ons anders uitklappen.
Ik heb echter het idee dat de kracht welke op de voorzijde van de voortent staat om de boel mooi strak te houden niet geheel wordt gecompenseerd door de spanbanden en haringen aan de achterzijde. De tent zit aan de achterzijde ook vrij kort aan de grond waardoor er niet heel veel spanning op de haringlussen aan de achterzijde staat.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Wagentent Cabanon Imperia
« Reactie #3 Gepost op: juni 12, 2017, 10:05:03 pm »

Wellicht de buizen dan wat hoger zetten en idd de spanbanden aan de achterkant niet vergeten. Heb je aan de binnenkant ook de strikken om de buizen geknoopt?
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.420
  • Merk: kampeermiddel : CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Wagentent Cabanon Imperia
« Reactie #4 Gepost op: juni 14, 2017, 03:24:46 pm »

Bedankt voor de reactie.
Op zich hebben wij dezelfde opzet volgorde gebruikt m.u.v. de bedden welke bij ons anders uitklappen.
Ik heb echter het idee dat de kracht welke op de voorzijde van de voortent staat om de boel mooi strak te houden niet geheel wordt gecompenseerd door de spanbanden en haringen aan de achterzijde. De tent zit aan de achterzijde ook vrij kort aan de grond waardoor er niet heel veel spanning op de haringlussen aan de achterzijde staat.

Als je het frame van het slaapgedeelte op een hoger gaatje " klikt" dan zou je eigenlijk meer ruimte moeten creƫren.... Dat lukt niet?
Gelogd

kws

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk: kampeermiddel : Cabonon Imperia
Re: Wagentent Cabanon Imperia
« Reactie #5 Gepost op: juni 14, 2017, 05:21:46 pm »

Dit helpt wel iets maar niet helemaal voldoende. De vouwwagen staat nu niet opgebouwd dus verder experimenteren is niet mogelijk. Groeten

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

Gelogd

kws

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk: kampeermiddel : Cabonon Imperia
Re: Wagentent Cabanon Imperia
« Reactie #6 Gepost op: juli 30, 2017, 10:30:51 pm »

Bedankt voor de tips tot nu toe. Wij hebben de vouwwagen nu beter staan dan de eerste keer. Het bed komt ook niet meer tegen het frame aan. Wagentent staat nog wel wat laag aan de grond en helt iets naar achteren over. Mocht iemand nog tips hebben dan hoor ik dit graag. Groeten

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: juli 30, 2017, 10:34:57 pm door kws »
Gelogd

Base575

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
Re: Wagentent Cabanon Imperia
« Reactie #7 Gepost op: augustus 12, 2017, 05:04:27 pm »

Wij zijn ook voor de eerste keer met onze nieuwe Imperia op vakantie geweest, maar wij hadden ook hetzelfde probleem. Echter had ik niet de spanbanden aan de achterkant vast gemaakt, dus ging ik er van uit dat dat het probleem was. Ik denk dat we er voor moeten zorgen dat er voldoende spanning aan de achterkant zit en niet overdreven veel aan de voorkant.
Gelogd

kws

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk: kampeermiddel : Cabonon Imperia
Re: Wagentent Cabanon Imperia
« Reactie #8 Gepost op: augustus 13, 2017, 10:03:05 am »

Het probleem is echter dat de horizontale liggers van het wagentent frame dan iets beginnen door te hangen waardoor de tent aan de grond komt. Dit gebeurt vooral bij het niet ondersteunde deel.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal