Nieuw fornuis in Holtkamper keuken

Gestart door arne, juli 16, 2017, 10:07:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

arne

Ik was de twee pitten in de kampeerkeuken een beetje zat. Dus heb ik een driepits gasstel opgesnuffeld uit een boot. Net een mooi systeempje gemaakt met wat overgebleven balkjes die er precies onder passen. Nu nog schilderen en afkitten.
Morgen eens aan de gang met een aanrechtblad links ernaast. Onze koelbox staat toch niet in de keuken, maar ernaast.

Nou is het nog steeds niet de meest praktische keuken die ik ken. Maar dit maakt koken wel handiger. ;)

muis

Wat voor kampeerkeuken heb je?

Top dat het zo past en daarmee nog meer voldoet aan je eisen :J

arne

De standaard Holtkamper Rapido keuken in een alu jasje.

muis

arne

Ja, het is zoiets als deze. Deze foto heb ik online gevonden:

Ik zal wel een betere foto maken als ik het aanrechtje gemaakt heb. Hij staat nu in de garage met allerlei rommel er omheen, dus geen ideale situatie om een foto te maken. ;)

Ik heb de gok genomen met het fornuisje. Ik kwam er online een tegen voor een leuke prijs en heb hem maar opgehaald. Niet eens naar de maten gevraagd, omdat ik best bereid was om wat aan te passen als dat nodig zou zijn. Thuisgekomen bleek dat hij precies in het gat past. Er zit rondom nog geen centimeter loze ruimte. Morgen/overmorgen de balkjes ook schilderen en afkitten. Dan kun je ook nog eens wat morsen. Dan nog even een nieuwe bevestiging maken voor de gasfles en dan is die kan van de keuken wel klaar. We stoppen die kant meestal toch vol met een emmer, een teiltje, de plankjes voor onder de pootjes, de zwengel, de haringen, de hamer, de waterpas en al dat soort opzet-dingen.

Oh, gisteren al de bevestigingsbalk op de dissel van de Astro gezet. Dus nou kan hij ook echt mee. ;)

arne

Zo, hardhout triplex plaat aan de linkerkant erin als werkruimte. Bekleed met wat aluminium dat we nog hadden liggen. Wel lastig te verwerken spul, maar als het goed is wel eenvoudig schoon te houden. Nu de balkjes onder het fornuis nog schilderen, het fornuis vast kitten, het 'aanrecht' afkitten en we kunnen weer even vooruit.

muis

Ziet er goed uit :J :J leuk dat alu jasje  :# :J

arne

Ik heb hem gekocht met dat alu jasje. Er zijn er wel wat mee gemaakt, al zijn de meeste van dat rare gele spul. Hier liep ik toevallig tegenaan toen ik een keuken zocht voor de Astro. Het is wel echt een bling keuken nu. :)

arne

We hebben de Astro inmiddels met de keuken verkocht. Als afsluiter toch nog twee foto's van de complete keuken na de vakantie, dus inclusief de verfbeurt.