Wateraansluiting spoelbak odyssee

Gestart door Peter Witte, augustus 09, 2017, 10:29:21 AM

Vorige topic - Volgende topic

Peter Witte

De wateraansluiting achter het kraantje in onze Bermkeuken van de odyssee uit 2016 lekt.
Ik heb geprobeerd om de aansluiting los te halen en weer te bevestigen, maar dat is bijna niet te doen! Er zit bijna geen ruimte tussen de achterkant van de keuken en het spoelbakje.

Herkent iemand dit probleem?
Eigenlijk wil ik de waterslang elk jaar af kunnen koppelen, zodat er geen water in de aanvoer slang blijft staan, en er schimmel in de slang komt. Dat aan- en afkoppelen is dus niet te doen!

Ik overweeg om een extra opening in de achterplaat te maken, om goed bij de koppeling te kunnen komen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Sparky

Op de foto is is te zien, dat de transparante slang van het blauwe tule eraf kan trekken. Als de slang lang genoeg is, dan een stuk eraf snijden en weer erop schuiven. Als het goed is lekt het dan niet meer.

Drikusniet

Om de slang er op te krijgen, kun je het beste hem los draaien en dan de slang door de opening te drukken. Wil je hem elk jaar los koppelen, dan na ong. 20cm een verbindingsstukje er tussen zetten. Kun je hem daar elk jaar los koppelen.

Peter Witte

Citaat van: Sparky op augustus 09, 2017, 11:52:56 AM
Op de foto is is te zien, dat de transparante slang van het blauwe tule eraf kan trekken. Als de slang lang genoeg is, dan een stuk eraf snijden en weer erop schuiven. Als het goed is lekt het dan niet meer.

Bedankt voor je reactie! De ellende is dat ik er zowat niet bij kan. Als ik de slang van de  tule probeer te trekken schiet de tule uit de kraanaansluiting. De kraanaansluiting losdraaien is ook een crime, bijna niet voor elkaar te krijgen door ruimtegebrek.

Drikusniet

Klopt dat losdraaien is een crime, vandaar dat extra koppelstuk zodat je het niet elke keer hoeft te doen.

Peter Witte

Citaat van: Drikusniet op augustus 10, 2017, 11:10:30 AM
Klopt dat losdraaien is een crime, vandaar dat extra koppelstuk zodat je het niet elke keer hoeft te doen.
Ja, dat extra koppelstuk is een heel goeie tip, ga ik zeker doen! Bedankt.