Dek/ topmatras op Trigano Alpha

Gestart door Ellis, september 03, 2017, 09:47:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ellis

Kort vraagje; heeft iemand ervaring met een top- of dekmatras op het bestaande matras van een Trigano Alpha? Ik begrijp uit een eerdere topic dat het qua hoogte wel past. Maar het bed van een Alpha is 150cm breed. Standaard is een dekmatras vaak 160x200cm (bv die van Ikea). Dat gaat dus niet passen lijkt me  :N
Moet ik opzoek naar een dekmatras op maat, of heeft iemand er m toch ingepropt gekregen  :P?

Sparky

Ik twee aparte topmatrassen. Een van 70 cm en een van 80 cm breed. Past perfect.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ellis

Daar had ik nog niet aan gedacht! Wel even uitvechten wie het brede matras krijgt dan  :J

xray

Wij hebben ons oud topmatras van de boxspring smaller gemaakt en weer dicht gestikt. Zou ook nog een optie zijn als je topper van je bed aan vervanging toe is.....

Ellis

Ik zag dat je de matrastopper van de Ikea gewoon open kunt ritsen. Dus kleiner maken moet dan ook te doen zijn.

AnnekeCornee

Wij hebben de Ikea-topper van 140x200. Paste precies in onze Alpenkreuzer. Onze huidige Raclet heeft bedden van 160 breed, maar dat is inclusief aangeritst zitkussen. Verschil van 20 cm (5 cm aan de kant van de zijkant van de vouwwagen en 15 cm aan de kant van de bak) hebben we geen last van. Verschil t.o.v. 150 is maar 10 cm.

arnodoos

Wij hebben een optidee softtop, ligt heerlijk zacht, is niet te dik en je kan het uitproberen! Is echt een goed alternatief voor een topper van bv ikea

Ellis

Ik zag dat Leenbakker ook matrastoppers van 70 en 80 cm heeft. Dat is dus misschien een optie. Kent iemand die toevallig?

Ellis

Hoe dik mag een topmatras eigenlijk zijn zodat de deksel van de Alpha nog dicht kan? Enig idee wat voor een dikte dit in het totaal oplevert?

Sparky

Ons topmatrassen zijn 3 cm dik. Deksel gaat prima dicht.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk