Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Tundra: zonneluifel vs serreluifel  (gelezen 1911 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kaatje78

  • Gast
Tundra: zonneluifel vs serreluifel
« Gepost op: september 01, 2017, 09:59:19 pm »

Hallo,

Wij kamperen al een aantal jaar met veel plezier met onze Aart Kok Tundra. We hebben een zonneluifel zonder zijkanten bij de vouwwagen. De zijwanden misten wij dit jaar en nu overwegen wij de aanschaf van zijwanden bij de zonneluifel of de aanschaf van een serreluifel. Beide zijn niet meer op voorraad en moeten gemaakt worden bij Aart Kok. Om een goede keuze te maken ben ik benieuwd naar de verschillen, op internet is hier weinig over te vinden. Behalve dat de serreluifel de voortent kan vergroten, Ik heb daarnaast eens gelezen dat de serreluifel een grotere luifel is dan de zonneluifel. Kan iemand aangeven of dit klopt? Zijn er meer verschillen? Wat zou je adviseren en waarom?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.692
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Tundra: zonneluifel vs serreluifel
« Reactie #1 Gepost op: september 01, 2017, 10:39:59 pm »

Als je toch al in contact bent met Aart K. zou ik het daar navragen... ze hebben vast foto's of ontwerpen .
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Dionne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 97
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Cocoon Aero uit 2015 (Windforce)
Re: Tundra: zonneluifel vs serreluifel
« Reactie #2 Gepost op: september 01, 2017, 11:00:07 pm »

Wij hadden de serreluifel bij onze Tundra. Ik weet dus niet echt het verschil met de zonneluifel. Aan de serreluifel heb je dezelfde hoeken zitten als aan de voortent. Met de deuren van de voortent erin krijg je dus een hele grote voortent.
Afhankelijk waar we gingen kamperen gebruikte wij de luifel wel of niet. Vaak gebruikte wij de voortent als luifel, dus de zij wanden uit de voortent. Kampeer je vaker bij slecht weer dan is het wel heel fijn om een hele grote voortent te maken met de serreluifel.
Gelogd

GuVer

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 137
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Kariba Game Drive (2009)
Tundra: zonneluifel vs serreluifel
« Reactie #3 Gepost op: september 02, 2017, 01:12:48 pm »

je kunt ook overwegen om zelf iets te laten maken. Bijvoorbeeld bij atomatent of esvo. Kun je precies laten maken wat past bij je wensen en behoefte. Hoef je niet uit te gaan van een bestaand ontwerp.

(En goedkoper dan nieuwe kopen, is mijn ervaring)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal