Tentringen (rubber) of shockcord/zeilelastiek?

Gestart door RM2015, juli 05, 2018, 09:44:48 AM

Vorige topic - Volgende topic

RM2015

Van onze RM moeten we nagenoeg alle rubberen tentringen vervangen. En dit zijn er een stuk of 120. Nu staan we voor de beslissing. Toch weer de tentringen a 2,75 per 10 of misschien toch 6mm shockcord. Even in lengtes van 30 CM knippen, Oude wijvenknoop erin ét voila... Ok, dat x 120. Wat zijn jullie ervaringen met de tentrubbers? Iemand ook ervaringen met Shockcord (lees: zeilelastiek)?

CEO

Sowieso geen oud wijf gebruiken, die gaat losschiten. Ofwel een platte knoop, ofwel de twee zoeteliefjes.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

RM2015

Citaat van: CEO op juli 05, 2018, 07:12:47 PM
Sowieso geen oud wijf gebruiken, die gaat losschiten. Ofwel een platte knoop, ofwel de twee zoeteliefjes.

Je hebt gelijk qua knopen. Zelf ervaring met Shockcord? Nu ontdekte ik een site met ook breeksterktes er op en 6mm zit op 150kg. Ruim voldoende dus. Nu vraag ik me alleen af of er niet teveel rek zit op shockcord. Rubberringen zijn behoorlijk stug.

CEO

Vooral ervaring met knopen... shockkoord ken ik alleen uit de Isabella elastieken in onze CC.

Het voordeel van rubbers is dat iedereen ze kan knopen (leeuwerikskopje) èn dat ze vast blijven zitten, bij enige vorm van lijnwerk moet je altijd checken of de knopen nog goed zitten.

Vervanging van rubbers kan ook overal, een paar reserve mee en als dat op dreigt te raken koop je ter plekke weer een nieuw pakje.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Fotist

Onze HK heeft alleen maar shock cords. Nieuw, uit de fabriek. Geen 120, maar veel minder. Volgens mij gaat het dus prima.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk