Ak parade royale van 10inch naar 13inch wielen met banden

Gestart door Alpen snuiver, september 09, 2018, 05:26:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alpen snuiver

Om wat voor vw ging het? Een vouwwagen met een peitz onderstel wordt een ET waarde van 0 gehanteerd, neem je de eerste velg die heeft een ET waarde van 35, dat betekent dat de velg 35mm naar buiten komt zetten, en omdat die band  breder is en de originele, lijkt het mij dat je met wielkast verbreders moet gaan rijden, wederom ik kan het verkeerd hebben, dus corrigeer me als ik het fout heb.

sanderv

Citaat van: Alpen snuiver op september 12, 2018, 11:25:55 PM
Om wat voor vw ging het? Een vouwwagen met een peitz onderstel wordt een ET waarde van 0 gehanteerd, neem je de eerste velg die heeft een ET waarde van 35, dat betekent dat de velg 35mm naar buiten komt zetten, en omdat die band  breder is en de originele, lijkt het mij dat je met wielkast verbreders moet gaan rijden, wederom ik kan het verkeerd hebben, dus corrigeer me als ik het fout heb.

Andersom, hoe hoger de ET, hoe verder het wiel naar binnen staat:



Dus van ET 0 naar ET 35 zet de hartlijn van de velg 35 mm naar binnen. Veel 10 inch velgen zijn ET0, veel 13 inch velgen ET35. Wielen komen dan dus al met al zo'n 7 cm dichter op elkaar te staan. Met 35 mm spacers kom je dan weer op ET 0 uit. Maar da's een verdomd dure hobby...

Alpen snuiver

Deze velg heb ik nodig, https://www.aanhangwagendirect.nl/losse-velg-4jx13h-steek-4x100-et0.html


http://link.marktplaats.nl/m1310200073?utm_source=whatsapp&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Combineer ik deze met de band uit de bovenstaande  advertentie, dan kom ik op een diameter van 59cm en de wielkast is  57cm.
Dus er moet een lagere band op en die heb ik tot op heden niet gevonden.



Alpen snuiver

Citaat van: sanderv op september 12, 2018, 11:46:29 PM
Andersom, hoe hoger de ET, hoe verder het wiel naar binnen staat:



Dus van ET 0 naar ET 35 zet de hartlijn van de velg 35 mm naar binnen. Veel 10 inch velgen zijn ET0, veel 13 inch velgen ET35. Wielen komen dan dus al met al zo'n 7 cm dichter op elkaar te staan. Met 35 mm spacers kom je dan weer op ET 0 uit. Maar da's een verdomd dure hobby...

Ja je hebt gelijk, Op zich moeten die spacer wel te vinden zijn in vw golf 2 land, maar 30mm dat zijn idd flinke dingen.
Ik ga morgen het bedrijf eens bellen.

Alpen snuiver

De informatie komt nu even niet meer binnen, morgen ga ik verder, wederom bedankt.

JeroenGouda

Op je banden kan je nog fors besparen door bij tweedebands of used tyre centre te kijken, ik haal daar al jaren mijn autobanden. De banden hebben altijd nog minimaal 4 mm profiel maar kosten maar een fractie van nieuwe! bv voor mijn auto: nieuw setje michelins € 490,-, gebruikt € 180,-
alpenkreuzer parade royal met panoramatent 1996

Johanpg

Maar dat zijn niet de banden die je wil. Die hebben mensen al een aantal jaar onder een aanhanger gehad en zijn dus al uitgedroogd, dus garantie voor een klapband onder je vouwwagen. Lekker nieuwe banden halen. Als dat niet kan financieel moet je je afvragen of je wel een vouwwagen moet nemen.
Alpenkreuzer GT Royale achter Ford Focus 1.5 TDCi PowerShift

JeroenGouda

Beetje kort door de bocht Johan, je bent er zelf bij en kan altijd even de leeftijd van de band controleren met de DOT code die erop staat en kijken of je droogtescheurtjes ziet in de band. En je oordeel over de financiën slaat helemaal nergens op, ik denk niet dat jij in staat bent om in de beurs van een ander te kijken of wel?
alpenkreuzer parade royal met panoramatent 1996

Johanpg

Dat kan ik niet, maar een band van 4a5 jaar oud moet er onderweg, en dat zijn juist de banden die bij de 2de hands banden handel liggen. En daar uit concludeer ik dat als je op 2 banden 100euro wil besparen dat het verkeerde zuinig heid is. Waarom risico nemen met 1 van de belangrijkste dingen voor de veiligheid.
Alpenkreuzer GT Royale achter Ford Focus 1.5 TDCi PowerShift

Alpen snuiver

Ik hoef in principe nergens op de besparen, maar het moet wel allemaal binnen de perken blijven, ook qua maten en veiligheid e.d.
185 80 13 bandjes op een originele velg kom ik alsnog op een diameter van 56.2 uit terwijl ik net aan 57cm ruimte heb.
Bij dat 12inch setje kom ik op 53.7cm uit, daar kan ik mee leven en de prijzen nieuw voor velg en band zijn ook te doen.
Dus idd ik ga voor de compromis, die ene inch daar heb ik geen probleem mee en aan die wielkasten hoef ik dan niet te rommelen.

Theu

#27
Kijk zo zijn we toch ergens gekomen. Top!!
En om evt het, dan nog aanwezige, hoogteverschil op te heffen kun je altijd nog kijken naar de oplossing om je koppeling hoger op je dissel te monteren. Wat een makkelijkere oplossing is dan de door mij aangedragen optie van je vw hoger op zijn as te zetten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Alpen snuiver

Ontzettend bedankt allemaal, het hoogte verschil gaat het idd niet oplossen, maar hij staat wel 1inch hoger voor bijna de zelfde prijs als een een 10inch velg+band.
En ga ik er met de herfst aan beginnen dan pak ik die steunen ook meteen aan, het was tijdens de rit een ergernis een schuin staande vw achter mn auto, bij bobbels oid ga je toch zitten loeren of hij het wel haalt.
Nogmaals bedankt!