DIY reparatie aan tentlusjes?

Gestart door Chrissie, augustus 15, 2018, 01:36:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

Chrissie

Ben benieuwd: heeft iemand ervaring met het zelf repareren van kapotte tentlusjes waar de haringen aan vast komen (wel met rubberen spanners er tussen).
Wij zijn deze zomer voor het eerst met onze nieuwe tweedehands Europacamper gaan kamperen en we hebben toch best een aantal mankementjes ontdekt waar de verkopers ons niks over hebben gezegd en zelf hebben we ook nog zo'n lusje kapot getrokken.
Nu kunnen we een hoek van de wagentent dus niet goed afspannen (zie foto).

Is er iemand die ervaring heeft met het zelf repareren hiervan? Er staat best wat kracht op zo'n lusje natuurlijk.

Drikusniet

Ja, oude lusje losmaken, dus met de draad doorknippen en eruit halen totdat je genoeg lengte hebt om met de hand af te hechten. Na dit afhechten kun je de nieuwe lusjes er met een redelijk goede naaimachine weer aan naaien.

sanderv

Bij ons zijn diverse nieuwe lussen aan de wagen gezet. Mijn moeder lief voor aangekeken, die is erg handig met naald en draad. Zij heeft met ijzergaren nieuwe lussen gemaakt van singelband. Ijzersterk.

Chrissie

Uithalen, ijzergaren en singelband! Daar kan ik wel wat mee!
Ik zal denk ik sowieso iets met de hand moeten doen, ik weet niet hoe ik de wagentent onder m'n kleine naaimachientje zou kunnen krijgen...
Dank voor de tips!

sanderv

Mijn moeder heeft de oude lussen trouwens als bevestigingsbasis gebruikt voor de nieuwe lussen. Bij onze Camplet is niets losgehaald. In elk geval zijn de buitennaden daardoor nog origineel (en voor wat het waard is zo vlak boven de grond: nog waterdicht).