Transportbuis

Gestart door GertW, augustus 01, 2018, 10:57:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

Yella

Citaat van: jari op augustus 05, 2018, 05:01:52 PM
Volgens het meten lukt het dus wel. We gaan het even overwegen... wie weet
Jullie hebben een Greenbox zeker. Die groene. Wij hadden de aluminium, die was best breed en zat dicht op de wagen.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

jari

Ja klopt we hebben de greenbox. En Jan heeft geheten en het past. Dus wie weet
Jevipro

edwin_t

Wij hebben een 125mm pvc (grijs) buis op onze cocoon met greenbox. Past er precies tussen. Deze vakantie wel bij inladen met een tentbuis het deksel doorgeprikt. Kapotte deksel kreeg ik er gelukkig af door deze te verhitten met de verbrander waardoor de lijm losliet. Nu nieuw deksel erop en ik doe er een houten of stalen plaatje op aan de binnnekant om dit te voorkomen. Je prikt er toch met de punt van een tentbuis vrij makkelijk een gat in.

Grijs vind ik trouwens als kleur geen probleem. Staat netjes en past goed bij het stalen chassis.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

muis

Op het forum zijn al verschillende constructies voorbij gekomen en,  de meest gebruikte is de buis over de breedte van de vouwwagen zodat de stokken niet door de deksel kunnen gaan.

Heb je Campwerk zelf al gevraagd?

GertW

Citaat van: muis op augustus 09, 2018, 01:30:23 AM
Op het forum zijn al verschillende constructies voorbij gekomen en,  de meest gebruikte is de buis over de breedte van de vouwwagen zodat de stokken niet door de deksel kunnen gaan.

Heb je Campwerk zelf al gevraagd?
Ja hoor, veels te veel geld. Eigen oplossing in de maak  :) :)

aartnely

ik heb de masterclass-keuken even los gedraaid van het onderstel/frame en iets naar achteren geschoven,
dan de buis Ø160mm ertussen gelegd en afgetekend waar de alu frame van de bak zit,
op die plaatsen heb ik de buis verwarmt en tegen de alu frame geduwd zodat de buis iets indeukt
daarna de keuken er strak tegenaan en weer vast gedraaid, zit verder geen beugel aan!
deze zomer best veel km op de zweedse gravelwegen gemaakt, geen centje pijn
en ja, de kleur van de buis kun je altijd nog schilderen, spuiten of beplakken

muis

Citaat van: GertW op augustus 09, 2018, 11:12:50 PM
Ja hoor, veels te veel geld. Eigen oplossing in de maak  :) :)
Vragen ze daar nou voor? Als het zoveel scheelt zou je wel gek zijn om het niet zelf te maken als je dat kunt

muis

Oh en project en resultaat zien we graag in een projecttopic :J :J

prutsky

Citaat van: aartnely op augustus 09, 2018, 11:23:42 PM
ik heb de masterclass-keuken even los gedraaid van het onderstel/frame en iets naar achteren geschoven,
dan de buis Ø160mm ertussen gelegd en afgetekend waar de alu frame van de bak zit,
op die plaatsen heb ik de buis verwarmt en tegen de alu frame geduwd zodat de buis iets indeukt
daarna de keuken er strak tegenaan en weer vast gedraaid, zit verder geen beugel aan!
deze zomer best veel km op de zweedse gravelwegen gemaakt, geen centje pijn
en ja, de kleur van de buis kun je altijd nog schilderen, spuiten of beplakken

Ik zie dat de ene Cocoon nog niet de andere is. Ik heb gisteren nog eens zitten meten, maar een 160mm buis krijg ik niet tussen de keuken en de wagenbak. Ik heb daar iets meer dan 130mm. Ik moet de buis dan wel heel erg gaan indeuken. 125mm zou wel kunnen, maar of deze praktisch genoeg is voor mij moet ik nog even bedenken.

Yella

Citaat van: prutsky op augustus 22, 2018, 11:16:59 AM
Ik zie dat de ene Cocoon nog niet de andere is. Ik heb gisteren nog eens zitten meten, maar een 160mm buis krijg ik niet tussen de keuken en de wagenbak. Ik heb daar iets meer dan 130mm. Ik moet de buis dan wel heel erg gaan indeuken. 125mm zou wel kunnen, maar of deze praktisch genoeg is voor mij moet ik nog even bedenken.
Dit klopt en had ik eerder al opgemerkt. Bij de XXL Basekitchen past max een 125 mm buis en kan de keuken niet meer van de wagen omdat die naar de wagen toe moet worden verschoven om uit de vergrendeling los te komen. En ook niet alle stokken passen in de 125 mm buis. daarom had ik dat project ook niet door gezet omdat ik alle buizen er in wilde hebben.

aartnely

ik heb de keuken iets naar achteren verplaats, kwestie van een paar beugels aan de onderkant losdraaien, verschuiven en weer vast

muis

Omdat dit topic verdergaat over de buis verplaats ik dit topic van gezocht naar techniek  :J

Yella

Citaat van: aartnely op augustus 22, 2018, 10:34:54 PM
ik heb de keuken iets naar achteren verplaats, kwestie van een paar beugels aan de onderkant losdraaien, verschuiven en weer vast
Maar dan komt er juist minder ruimte voor een transportbuis.

prutsky

Citaat van: Yella op augustus 23, 2018, 07:01:32 AM
Maar dan komt er juist minder ruimte voor een transportbuis.

Het is een MTT dus naar achteren plaatsen maakt meer ruimte tussen bak en keuken.  :)