Ventilatie slaapcabine Malawi 2.0

Gestart door Penhoorn, juli 30, 2018, 05:09:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

boswachter

Ik snap ook niet dat mensen naar zuid Frankrijk of verder gaan, doe mij liever een wat regenachtige vakantie in Engeland dan bakken in bed.
Dit jaar in Duitsland (net over de grens bij Nijmegen) hadden we ook pech, 38 graden overdag en snachts nog dik in de 20. Wij hebben de gaasjes tussen de voortent en de slaaptent, en het gaas aan de zijkant dicht. In de voortent hebben we een binnenhemel gemaakt zoals we die ook in de Arizona hadden, dat scheelt 3-4 graden en was goed te merken. Maar toen het echt warm was hebben we gewoon allebei een eigen slaapkabine genomen (omdat een paar kids in een bijzettentje sliepen) en dat werkte prima.

FriedelP

Ben ook niet voor het bakken in te warm weer, en trek meestal naar de bergen. Daar kan je de hoogte ook als arico gebruiken. Overdag zijn we zelden op de camping.
Daar heb je 's nachts zelden temperaturen boven de 20 graden, eerder onder de 15 en dan is het ideaal om te slapen in de tent. Dit jaar ook nachten gehad met maar 5 graden, maar dan kruip je in je slaapzak of trek je een extra pul aan en dat is opgelost.

Overdag kan de temperatuur wel oplopen tot meer dan 25 graden, en als de zon er een hele dag op zit kan het bij aankomst op de camping om te bakken zijn. Echter alles open gooien wat er open te gooien valt en een kwartier later is het er terug aangenaam.

Henny304

Wij zijn dit jaar ook voor het eerst met de Malawi weggeweest. Zuid Frankrijk, en vanwege de extreme hoge temperaturen hebben we een tarp over de wagenbak gespannen. Daardoor was te temperatuur in de wagenbak iets lager te houden overdag en dus ook iets makkelijker af te koelen. Voor 'snacht.... wat Marcel zegt....overal is het warm geweest... alles open zetten... en vooral stil blijven liggen  :>

Marcel

En zorgen dat je onder de bomen staat. Wij kiezen onze camping er op uit. Dit jaar hadden we 1 uurtje geen schaduw op onze plek. Dat overleef je wel.

boswachter

schaduw zoek ik ook altijd, alleen deze keer hadden mijn zwager en schoonzus het schaduwplekje, hun cabanon is minder te ventileren dan onze europacamper.

Koenta_kinte

Malawi stond dit jaar super scheef maar wel zo dat ie in de schaduw stond. Kwestie van prioriteiten 8) en daardoor sliepen wij zelfs met 35+ prima.

Marcel

En dan nog. Slapen doe je 's nachts en dan schijnt de zon niet.