reparatie vouwwagentent

Gestart door jampie79, april 08, 2013, 05:29:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

magnamaniac

Als het enkel een paar cm los stiksel is pak je toch even naald en draad en naai je het weer netjes aan elkaar? Als je het met 2 personen doet (1 binnen, 1 buiten) en zorgt dat er geen spanning op het doek staat tijdens de reparatie moet dat prima lukken lijkt me. Wij hebben toevallig vandaag ook een stukje doek weer vastgezet. Stevig draad gebruikt en met een beetje mikken de originele draadgaatjes hergebruikt.

Mrtouw

Citaat van: mischa72 op mei 03, 2013, 03:33:26 PM
Valt mee, heb vorig jaar 2 losse stiksels (ca 1m bij elkaar) weer laten vastzetten voor nog geen tientje.

Waar? Ik heb ook stiksel die gemaakt moet worden maar bij een adres wat ik had moet dan eerst de hele tent er af....

mischa72

Dit was bij de firma Stassar in Brunssum. Deze hebben een eigen tentenatelier. Ik heb ook de tent ingeleverd, maar het verwijderen van de tent van een Roadmaster was niet heel veel werk.

Groeten,
Mischa

Mrtouw

ok. Wij hebben een trigano odyssee en het verwijderen van de tent etc zou me alleen al 180,- kosten. Dat vond ik wat veel, vandaar dat ik op zoek ben naar iemand die een klein sticksel kan maken zonder dat de tent er af hoeft. Het is een stiksel aan de rechter bovenhoek van de voortent. Stukje van een paar cm (denk 4 cm ongeveer).
Tevens het liefst iemand die een beetje in de buurt woont zodat ik niet het hele land door moet om het te laten maken.
Elburg/harderwijk/zwolle

CEO

Ook bij de Odyssee is het verwijderen van de tent niet erg lastig. Een dealer doet dat in 10 minuten. Zelf ben je er (inclusief uitzoeken) misschien een half uurtje mee bezig. Lijkt me snel verdiend...
If you choose not to decide, you still have made a choice!

boswachter

Citaat van: Mrtouw op april 15, 2019, 09:25:05 AM
ok. Wij hebben een trigano odyssee en het verwijderen van de tent etc zou me alleen al 180,- kosten. Dat vond ik wat veel, vandaar dat ik op zoek ben naar iemand die een klein sticksel kan maken zonder dat de tent er af hoeft. Het is een stiksel aan de rechter bovenhoek van de voortent. Stukje van een paar cm (denk 4 cm ongeveer).
Tevens het liefst iemand die een beetje in de buurt woont zodat ik niet het hele land door moet om het te laten maken.
Elburg/harderwijk/zwolle
Heb je navraag gedaan in Ermelo Bij Hendriks? Wij hebben er goede ervaring mee, onze Arizona heeft destijds nieuwe ritsen gekregen. Wel moest de tent van de wagen af, het atelier zit boven. Maar navraag kan nooit kwaad.

Mrtouw

Ja zal daar eens gaan vragen idd of zelf eerst eens kijken wat ik kan met naald en draad. Ga m vandaag ophalen en dan ga ik eens even goed kijken of het zelf kan of dat ik toch hulp er bij nodig heb.
Moet ik nog speciaal draad gebruiken?

Drikusniet

Ja eigenlijk moet je polyester met katoen gebruiken. Dit is omdat katoen opzwelt als het nat wordt en zo afdicht.    Maar je kunt het voor die 4 cm ook met normaal dikker polyester naaigaren doen.

RobB

Wij hadden in onze tent ook een uitgescheurde naad, maar dat is zeer eenvoudig zelf te repareren met een extra dikke en lange naald. Een iemand binnen en de andere buiten.
En wanneer je gebruik maakt van de al aanwezige gaatjes heb je niet eens zoveel kracht nodig. Klusje van een half uurtje, eigenlijk evenveel als dat je de hele tent van de wagen moet halen.
Waarom kiezen tussen een vouwwagen of een caravan?