Jamet Arizona 2001 schokbrekers

Gestart door Aotw, juni 07, 2019, 06:57:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aotw

Beste mede sleurtent bezitters !
Ik lees op het Forum dat je VW voorzien van schokbrekers altijd aan te raden is IVM wegligging. wat ik echter nergens vind is of mijn Jamet Arizona uit 2001 / Alko onderstel geschikt is voor de montage van schokbrekers. (liefst zonder lassen). kan iemand mij vertellen of de steunen uit de link passen op mijn vouwwagen ? zou erg zonden zijn als ik de boel bestel en het blijkt niet te passen. ik zat te denken aan onderstaande producten voor de aanpassing.

https://www.wiedemann-fahrzeugtechnik.de/anhaengerbauteile/stossdaempfer-fuer-anhaenger-100kmh/stossdaempferhalter/129/stossdaempferhalter-set-zum-stecken-850-kg-1000-kg-1350-kg-1500-kg-distanz

https://www.wiedemann-fahrzeugtechnik.de/anhaengerbauteile/stossdaempfer-fuer-anhaenger-100kmh/stossdaempferhalter/1731/stossdaempfer-haltewinkel-von-750-bis-3500kg

https://www.wiedemann-fahrzeugtechnik.de/anhaengerbauteile/stossdaempfer-fuer-anhaenger-100kmh/stossdaempfer-al-ko-wft/980/al-ko-octagon-stossdaempfer-fuer-100-km/h-achsstossdaempfer-900-kg

Ik dank jullie alvast.

PS het is mij niet te doen om het harder rijden met de VW, maar puur vanwege de wegligging en daarmee veiligheid onderweg !.

Lars

Het is uiteraard persoonlijk, maar op zo'n oude wagen is het mijns inziens de investering niet waard. Zolang je geen gekke dingen doet zijn de schokbrekers naar mijn idee overbodig. Mijn wagen heeft ze ook niet, en die blijft ook bij uitwijkmanoeuvres bij hoge snelheid prima de auto volgen.

Ik zou het niet doen, tenzij je in iets van een Panda rijdt.

martijn82

Ik heb ze op mijn Roadmaster ook niet. En ook niet nodig vind ik persoonlijk. Zo lang je goede banden en banden druk hebt dan kan het geen kwaad

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


sanderv

Is al meer over geschreven. In principe is het op een aanhanger met rubber geveerde assen niet nodig. Rubber heeft een dermate grote interne weerstand dat dat in feite veer en demper in 1 is. Hang maar een gewicht aan een stalen veer en een postelastiek en laat het trillen. Waar de stalen veer lang kan doorgaan, hangt het ding aan het elastiek snel weer stil, zeker als het om een hogere frequentie gaat. Ook lage bouwaanhangers hebben doorgaans geen dempers. Op zware aanhangers met een hoog zwaartepunt zoals autotrailers, caravans en paardentrailers heeft het wel zin, die hebben een lagere eigenfrequentie. Daar zitten ze meestal ook al af fabriek onder, waar ze onder lager aanhangers achteraf gemonteerd moeten worden. Alleen de eis van tempo 100 heeft daar wat verandering in gebracht.

boswachter

onze Arizona 2004 hing als een baksteen achter de auto, alleen met 5 fietsen er op slingerde hij iets, de huidige wagen, een europacampert heeft wel schokbrekers en een tempo 100 keuring, maar da's alleen omdat we wel eens naar/ door Duitsland gaan. Wij rijden geen 130 over de peage, daar hoop ik nooit te komen.... Dus het is afhankelijk van wat je reisdoel is en welk gevoel je hebt.....

Martijnd

Wij hebben een jamet jametic uit 2007 en daar heb ik laatst schokbrekers onder gemonteerd.
De eerste link met beugels zijn voor jou vouwwagen denk ik niet de juiste. Bij de wat oudere vouwwagens moet er aan de as gelast worden.

https://www.wiedemann-fahrzeugtechnik.de/anhaengerbauteile/stossdaempfer-fuer-anhaenger-100kmh/stossdaempferhalter/3518/stossdaempferhalter-geschweisst-20-mm-gekroepft

Hieronder een link met een handleiding,..

https://we.tl/t-djxFa8YUUa