Klussen aan de vouwwagen

Gestart door Karel Anker, juli 13, 2019, 11:18:18 AM

Vorige topic - Volgende topic

Karel Anker

Ha allemaal,

Wij hebben een leuke Trigano Odyssee GL uit 2001. Deze heeft helaas geen lattenbodem, maar losse planken (de matras ligt op de "bankjes" en tussen de bankjes steunen drie planken. Niet helemaal ideaal met inladen en effectief inpakken.  Ik weet dat de 2003 versie een "open bak" heeft en een lattenbodem. Dit wil ik graag zelf gaan maken, maar ik heb geen idee hoe en wat. Wellicht dat iemand hier al een soort gelijk klus project heeft volbracht.

Welke gasdrukveren heb ik nodig?
hoe bevestig je alles  aan de vouwwagen?
Welke materialen hebben jullie gebruikt?
Zitten de gasdrukveren direct aan de lattenbodem?

Wie kan mij voorzien van informatie? Wellicht met foto's?

Groeten,

Karel

muis

Kijk ook eens naar de projecten van Trigano, mogelijk staat daar ook iets bij met antwoord op je vraag :J
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?board=99.0

Karel Anker

Thanks!  Ik ga eens even kijken...

Je hebt dit bericht verplaatst, maar is het geen onderwerp die bij meerdere vouwwagens ondergebracht kan worden? :)

Theu

Ik heb dit gedaan bij de odyssee van vrienden van ons. We hebben alles wat teveel was uit de wagenbak gedemonteerd. Daarna hebben we 2 1-persoons lattenbodems gekoppeld.
Tegen de voorkant is er een lat van 44 x 44 mm gemonteerd met daaronder extra pootjes om de krachten naar beneden kwijt te kunnen. Aan de lange kanten hebben we ook van deze latten gemonteerd met daaronder ook weer poten. Maar in dit geval komt het bed op de poten te liggen en zijn de latten om er verband in te maken en om de ruimte tussen lattenbodem en buitenwand uit te vullen.
Oh ja onder de lattenbodem door ook 3 van deze latten gemaakt die op de poten komen te rusten. Aan de kopkant zit de lattenbodem met scharnieren vast aan de lat.
Aan de achterkant hebben we nog een pootje gemonteerd tegen het doorzakken.
De lattenbodems en het matras (12cm dik) komt bij die Zweedse gigant vandaan.
Houd met bouwen rekening met de hoogte van het matras. Het is wel fijn als de vouwwagen nog dicht kan.
We hebben achteraf nog gasveren gemonteerd maar ik durf niet te zeggen welke.
Helaas heb ik geen foto's van dit project.

Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

Karel Anker

Citaat van: Theu op juli 13, 2019, 04:03:43 PM
Ik heb dit gedaan bij de odyssee van vrienden van ons. We hebben alles wat teveel was uit de wagenbak gedemonteerd. Daarna hebben we 2 1-persoons lattenbodems gekoppeld.
Tegen de voorkant is er een lat van 44 x 44 mm gemonteerd met daaronder extra pootjes om de krachten naar beneden kwijt te kunnen. Aan de lange kanten hebben we ook van deze latten gemonteerd met daaronder ook weer poten. Maar in dit geval komt het bed op de poten te liggen en zijn de latten om er verband in te maken en om de ruimte tussen lattenbodem en buitenwand uit te vullen.
Oh ja onder de lattenbodem door ook 3 van deze latten gemaakt die op de poten komen te rusten. Aan de kopkant zit de lattenbodem met scharnieren vast aan de lat.
Aan de achterkant hebben we nog een pootje gemonteerd tegen het doorzakken.
De lattenbodems en het matras (12cm dik) komt bij die Zweedse gigant vandaan.
Houd met bouwen rekening met de hoogte van het matras. Het is wel fijn als de vouwwagen nog dicht kan.
We hebben achteraf nog gasveren gemonteerd maar ik durf niet te zeggen welke.
Helaas heb ik geen foto's van dit project.

Thanks voor de reactie, ik kwam ook een soort gelijk project tegen met foto's... Die post en deze reactie bevestigd wel wat ik al dacht: dat het best te doen is;)

twee vragen:

Hoe  heb je de bedden gekoppeld?

Welke schanieren heb je gebruikt?

Lager

Ik heb nog 2 gasveren voor je uit mijn Odyssee uit 2015. Ik heb ze vorige week vervangen omdat ze voor mijn bedbodem/matras/topper/beddengoed net niet sterk genoeg waren. Zonder topper bleef de boel wel overeind. Dus als je een setje redelijk nwe gasveren wilt voor je project moet maar even contact opnemen. Succes met knutselen iig.

Theu

Citaat van: Karel Anker op juli 13, 2019, 06:40:25 PM
Thanks voor de reactie, ik kwam ook een soort gelijk project tegen met foto's... Die post en deze reactie bevestigd wel wat ik al dacht: dat het best te doen is;)

twee vragen:

Hoe  heb je de bedden gekoppeld?

Welke schanieren heb je gebruikt?
De lattenbodems zijn gekoppeld met (slot)bouten en moeren. En 3 of 4 latten (44 x 44mm) onderlangs.
En er zijn kruisheng scharnieren gebruikt.

Karel Anker

Citaat van: Lager op juli 13, 2019, 11:58:10 PM
Ik heb nog 2 gasveren voor je uit mijn Odyssee uit 2015. Ik heb ze vorige week vervangen omdat ze voor mijn bedbodem/matras/topper/beddengoed net niet sterk genoeg waren. Zonder topper bleef de boel wel overeind. Dus als je een setje redelijk nwe gasveren wilt voor je project moet maar even contact opnemen. Succes met knutselen iig.

Ik ben bang dat hij dan bij mij ook niet sterk genoeg is, maar bedankt voor het aanbod :)

Hoe sterk zijn de gasveren die je nieuw gekocht hebt? 500n?

Fenix

Ik wil dezelfde wijziging aanbrengen. Ik kan nog niet begrijpen hoe breed het bedframe is.