Welk type accu-schroefboor voor pootjes en schroefharingen?

Gestart door mpostma, december 18, 2021, 02:32:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

mpostma

Ik vraag me het volgende af, aangezien ik geen ervaren klusser ben en dus het verschil niet echt weet tussen de verschillende types accuboor/schroef machines. Gebruiken jullie voor het indraaien van de schroefharingen een "gewone" accuboormachine of een zogenaamde "draaislag" accu schroefmachine? Ik zou me kunnen voorstellen dat zo'n draaislag schroefmachine de heavy duty schroeven goed in harde grond krijgt, maar dat bijvoorbeeld de nylon schroeven dit geweld niet aankunnen. Ook lijkt het mij dat je deze niet voor het uitdraaien van de wagenpootjes kunt gebruiken. Maar ja om nou twee soorten accu machines mee te nemen gaat nogal ver. Ik heb helemaal geen ervaring met een draaislag schroefmachine. Kan het zo zijn dat je de "stoot-functie" uit kunt zetten? Bij harde ondergrond lijkt ie me toch het handigst.

sanderv

Een slagschroevendraaier lijkt me hier echt niet geschikt voor. Het koppel van die dingen is wel heel hoog en geen slipkoppeling. Zou een gewone accuboor gebruiken.

Tago Herman

Ik heb hiervoor een goedkope schroef/boor machine gekocht bij de Ac..., werkt prima.

Laat deze ook gewoon in de caravan liggen tijdens de winterstalling.
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

peter123456

nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

mpostma

Citaat van: peter123456 op december 18, 2021, 07:44:06 PM
koop bij voorbeeld voor 80 euro de accuboormachine van de lidl, is 20 v uitvoering, er is ook een uitvoering die kan kloppen, er zit een instelbare slipkoppeling op, bij consumentenbond als best getest en buiten inschroeven van haringen kan je er ook gewoon mee klussen, indien gewenst.