remverlichting gaat branden bij aansluiten vouwwagen.

Gestart door M.Linterman, mei 28, 2022, 03:30:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

M.Linterman

Hallo,

Ik heb een Jamet Dakota gekocht maar als ik hem aansluit op mijn Mazda 5 gaat de remverlichting van mijn auto branden. Weet iemand hier een oplossing op?

Gr.

ArnoldusWH

Het lijkt erop dat het 'stopcontact' op de auto ook een constante 12 volt aansluiting heeft, die gebruikt kan worden voor bv. een koelkast.

Deze aansluiting zorgt er waarschijnlijk voor dat de remlichten 'vanzelf' gaan branden, wanneer je de stekker van de vouwwagen in de auto steekt.

Het probleem kan op twee plaatsen zijn ontstaan;

- De constante 12 volt aansluiting in het 'stopcontact' van de auto zit niet op de goede plaats
- De remlichten van de vouwwagen zitten in de stekker niet op de goede plaats

Dan heb je nog de keuze uit twee stekker soorten, eentje met 7 polen en eentje met 13 polen.
Onderstaand de schema's van de twee stekkers met de kleuren van de draden die daarbij horen.

Succes !!

ArnoldusWH

Leuk geschreven ... maar niet goed gelezen  ::) ::)

Voor het probleem dat jij omschrijft helpt mijn bovenstaande oplossing (natuurlijk) niet.

Ik zou gewoon contact opnemen met de Mazda garage en hun het probleem voorleggen.

In 2014 is dit onderwerp op ons forum ook al beschreven;    https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=13940.0

sanderv

Dit gebeurt niet met een andere aanhanger? Al geprobeerd?

bernie

Zou ik inderdaad ook even proberen. Andere aanhanger of een fietsendrager of zo. Of iets van de buren. Kun je in ieder geval al gerichter zoeken.