Checklist bij aankoop tweedehands Combi Camp Venezia

Gestart door jeroen.hhw, juni 07, 2022, 12:00:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

jeroen.hhw

Hallo mede kampeerders,

Ik heb al gezocht op het forum maar kon zo geen sluitend antwoord vinden. Wij zijn voornemens aankomende zaterdag een CC Venezia uit 2002 te kopen voor € 2500,-. De tent ziet er zo op eerste gezicht goed uit en we gaan hem zaterdag in zijn geheel opzetten. Nu ben ik benieuwd of er nog tips zijn of een checklist is voor de aanschaf van een tweedehands CC Venezia. Uiteraard gaan wij goed snuffelen of de tent niet muf ruikt maar de typische (lekkere) tentgeur en checken we de keukensteunen maar zijn er verder nog tips?

Alvast dank!.

Groet, Jeroen

Vouwwagen groentje

Hoi hoi, ik hoop dat jullie hem gekocht hebben wat er is geen fijnere vouwwagen dan de CombiCamp.

Mirri74

Even onder de keuken kijken. De beugels van de oudere Venezia's kunnen scheurtjes bevatten. De rest een super wagen en de kleine dingetjes die ik bij mijn 2004 versie tegen kwam waren allemaal gemakkelijk op te lossen.

jeroen.hhw

Wel een heel late reactie maar we hebben vorig jaar heerlijk gekampeerd met de Venezia. Wel wat kleine puntjes (lekkage zijkant maar makkelijk op te lossen). Ook wat getweakt, dit jaar nog wat kleine aanpassingen doen. Ik hou het topic wel bij als ik iets aanpas  8)

Ik mis eigenlijk maar één ding en dat is een disselbak. Hebben jullie trouwens nog tips tegen een krakende deksel als je erop loopt? Ik heb allerhande plankjes gebruikt om de boel te ondersteunen maar toch blijft het geheel wat kraken.

muis

Leuk en lekker dat hij zo goed bevallen is.  Qua deksel, ligt hij wel op de grond, dat hij niet hangt zeg maar?

CEO

Als het deksel kraakt, kan het ook zijn dat hij aan de scharnieren hangt ipv min of meer zelfstandig op de grond ligt.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

jeroen.hhw

Ik had er inderdaad een paar plankjes bij zitten, op de camping vond ik vorig jaar in de bosjes een plank en deze heb ik ook nog in stukken gezaagd  ::). Samen met een deel van een leveler block ging dat goed en werd het hele rek ondersteund.

jeroen.hhw

We hebben de vouwwagen zaterdag weer uit de stalling gehaald en meteen wat aanpassingen gedaan. De mandjes zijn vervangen door lades van 12mm multiplex en we hebben het kleed vervangen door vinyl vastgeplakt met dubbelzijdige tape voor vinylvloeren. Hopen dat de vloer nog goed vast zit als we hem zondag gaan uitklappen op camping Le Moulin de Paulhiac