Brede scheerlijnen die geluid maken

Gestart door Jer81, juni 26, 2023, 12:42:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jer81

Mijn vouwwagen heeft van die hele brede scheerlijnen. 3 stuks aan de luifel die er ook echt aan moeten.
Nu kwam het afgelopen vakantie voor dat de wind er 's nachts op een bepaalde hoek op stond en het een klapperend geluid begon te maken. Erg vervelend zeker als het je steeds uit de slaap haalt.
De zwarte band had nog wat lengte over wat ik dus strak tegen de rest van de band had. Na die nacht dat los gemaakt en een een beetje los laten hangen. Daarna kwam het niet meer voor. Maar of het daar aan lag of wind van de andere kant weet ik niet.

Wie heeft hier ervaring mee en heeft de oplossing?

JanJD

Als je brede scheerlijnen een paar keer om de as draait drukt dit de dubbele band dichter op elkaar en krijgt de wind er anders vat op en zou het geklapper over kunnen zijn.
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

driezor

Ik ken het, het gezoem. Als het gaat, gewoon niet echt op spanning zetten. Dat de spanning er net af is, dan is het weg.

sanderv

Gewoon de scheerlijn opdraaien tot een wokkel.

FrankAndrea

Citaat van: sanderv op juni 26, 2023, 01:05:10 PM
Gewoon de scheerlijn opdraaien tot een wokkel.

Doen wij ook zo. Paar keer draaien.

xray

Hier draaien we de scheerlijnen ook een paar keer als het (hard) waait.

hfolkers

In principe is een enkele slag omdraaien eigelijk altijd al genoeg. Is ook een goede tip voor spanbanden bij je dakdragers als die een stukje los oversteken.