blauwe CEE campingstekker

Gestart door Jade2013, juni 21, 2023, 08:32:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jade2013

Wij hebben een Jamet Jameta uit 2017. De keuken zit er vast op/achter, zodra wij op de camping staan kunnen we met het verlengsnoer stroom pakken.
nu willen eigenlijk een blauwe CEE campingstekker ergens vast maken, zodat wij de keuken kunnen dichtdoen/afsluiten mochten wij weg gaan en geen tent hebben opgezet. is dit mogelijk en waar zou dan die stekkerdoos geplaatst kunnen worden? en de kabel moet dan doorgetrokken worden. Iemand een idee (foto misschien)

Witte_luuk

Ik heb onder de disselbak een trespa plaatje met een wcd en een invoerpunt tbv 230v gemaakt. Zo kun je makkelijk de stroom op de wagen inpluggen.

spikehome

Handig, maar ik zou er toch een klepje op zetten of een stekker voor onderweg erin doen.

Jeronimo

Wij hebben iets als dit ook op onze Campooz om smakelijk stroom van achterkant kar naar voren te krijgen. Wèl gekozen voor chassisdeel met klepje.
Die-hard mooi-weer-kampeerder

CEO

In onze wagen hebben we een klep-zoals-op-caravans in dezelfde kleur als de wagen. Hierbij een foto: de linker-klep is electra, de rechter gas (uitgang voor de skottel)

De electra hebben we bij aflevering laten inbouwen, het gas ding later bij onze stalling.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

sanderv

Citaat van: Witte_luuk op juni 25, 2023, 02:06:19 PM
Ik heb onder de disselbak een trespa plaatje met een wcd en een invoerpunt tbv 230v gemaakt. Zo kun je makkelijk de stroom op de wagen inpluggen.

Heb je daar nooit water in staan na een rit in de regen?

Witte_luuk

Citaat van: sanderv op juni 25, 2023, 11:05:02 PM
Heb je daar nooit water in staan na een rit in de regen?

Nee, nog geen last van gehad. Nu heb ik ook maar 1x in de regen gereden.
Ik wilde juist niet in de wagenbak of keuken gaan boren.

De lasdoos en invoerpunt hebben een IP klasse van IP67 en zijn tegen de rijrichting in gemonteerd.

inderdaad misschien wel slim om een lossen stekker erin te zetten mocht het regen.

Theu

Ik had bij onze vorige vouwwagen een dop gemaakt van een pvc(afvoer) sok en dop. Deze valt er omheen. Naar mijn idee zal er dan minder makkelijk water in kunnen komen.
Meteen een kettinkje eraan gemaakt zodat we hem niet kwijt konden raken.

Drikusniet

Al het water wat er onderweg inkomt loopt er zo weer uit. Ik heb eenzelfde invoer al jaren onder mijn wagen zitten en nog nooit een probleem gehad.

winnieandbuzz

Voor degenen die zich zorgen maken over vocht, ze bestaan ook met deksel met IP44 rating.