Hoe ga je een vouwwagen kantelen

Gestart door sigourneyanderson, september 27, 2024, 11:32:59 AM

Vorige topic - Volgende topic

sigourneyanderson

Hallo Allemaal.

We hebben voor het eerst een vouwwagen. Enkele weken geleden  gekocht.
Nu willen we hem gaan stallen in onze garage en hebben dus kantelbeugels gekocht.
Moet je de vouwwagen helemaal leeg maken als je hem wilt kantelen? Of kun je hem ook kantelen
Als je de kratjes erin laat?
Kun je hem kantelen met de keuken eraan of moet je deze eraf halen?

Meer tips welkom!

CEO

Alles wat los ligt, zal verplaatsen, dus persoonlijk zou ik de kar helemaal leeghalen.

Ooit deed een buurman van me dat ook, de kar op zijn kant bewaren. Erg zwaar om hem te kantelen. De kampeerzooi moet een andere plek hebben en het wiel komt een stukje naar buiten. Uiteindelijk heeft hij het maar 1 jaar gedaan: de ruimtebesparing afgezet tegen de moeite was hem te gering.

Tip: zorg de eerste keer voor voldoende mensen en heb een plan... Succes!
If you choose not to decide, you still have made a choice!

OhPeeCee

Alles wat eraf kan eraf, eruit enz. Wat er niet inzit hoef je niet te tillen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Hemertje

Citaat van: sigourneyanderson op september 27, 2024, 11:32:59 AM
Hallo Allemaal.

We hebben voor het eerst een vouwwagen. Enkele weken geleden  gekocht.
Nu willen we hem gaan stallen in onze garage en hebben dus kantelbeugels gekocht.
Moet je de vouwwagen helemaal leeg maken als je hem wilt kantelen? Of kun je hem ook kantelen
Als je de kratjes erin laat?
Kun je hem kantelen met de keuken eraan of moet je deze eraf halen?

Meer tips welkom!

Hoi sigourneyanderson,

je moet jezelf even afvragen wat kantelen oplevert qua ruimte?

nu heb je de lengte x breedte nodig om te stallen
dagelijk heb je de lengte x hoogte (als breedte) nodig om te stellen

ik denk dat je er hoogte 20cm mee wint dat de hoogte minder is dan de breedte

Tago Herman

Het kantelen van een vouwwagen is een crime. Wij hebben het ooit gedaan, maar zijn er snel vanaf gestapt. Een beetje vouwwagen weegt ca 400 kg, en dit moet je eerst over een dood punt tillen. En bij terugzetten het tegenovergestelde, zodra je het draait voorbij bent heb je het hele gewicht te dragen. En het is absoluut niet goed voor de wagen. De krachten rusten op de zijkant, die daar niet voor gemaakt is. En idd, je wint bijna niets aan ruimte.
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

OhPeeCee

Welk merk en type vouwwagen ga je eigenlijk kantelen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

sanderv

Bij ons staat de camplet gekanteld in de garage. Gebruik er een takeltje bij. Zonder lijkt me erg zwaar en dan moet je er niet onder staan als het fout gaat. In gebruik een takel om zowel de aanhanger als de camplet op de zij te trekken. De camplet rijd ik vervolgens strak met het deksel tegen de muur. Scheelt wel veel in ruimte,  is me de twee keer 20 minuten per jaar wel waard