F: Provence: Little Carpe Diem - Les Olivettes, Les Mées

Gestart door CEO, augustus 10, 2024, 08:12:17 AM

Vorige topic - Volgende topic

CEO

Hier hebben we in 2024 in Juni een week gestaan op een plek met privé-sanitair.

De plek was heerlijk ruim, maar had weinig zon. Er zijn ook plekken met privé-sanitair met zon én schaduw.

Vrij kleine camping, die ons ook het gevoel gaf klein te zijn. Ik schat rond de 50 plekken, maar voelde kleiner. Divers beeld van kampeermiddelen, relatief veel vouwwagens (ook een Duitser met een 'Zeltwagen').
Broodservice, verder voorzieningen weet ik eigenlijk niet, wat door het privé-sanitair kwam.

Het privé-sanitair op deze camping is behoorlijk anders. Wat mij betreft in de goede zin van het woord. Het is een semi-afgesloten geheel, gebouwd van steigerhout. Er is een dubbeldeurs-koelkast en een flink werkblad met gootsteen aan de buitenzijde. Toilet, wastafel en douche zitten binnen. Omdat e.e.a. niet volledig is afgesloten, had ik een beetje het gevoel buiten te douchen: je krijgt alle geluiden mee.

Er had iets meer water uit de douche mogen komen.

De plek was heerlijk ruim, de camping is bezig met regenwaterbeheer. Dat was nu niet op orde. Twee keer een giga-bui geweest: de eerste keer konden we zien dat de plek blank had gestaan, de tweede keer waren we aanwezig. Het was een bui van bijbelse proporties en er heeft enige tijd serieus water op de plek gestaan. (Ach, de overlast was beperkt, de mensen die onderaan de camping stonden kregen 2x de volle laag en hadden een bak modder in hun kuipzeil).
De middenplekken en de andere kant van de camping (zeg maar de zon-zijde) hadden geen wateroverlast.

Er is meer dan genoeg te doen in de omgeving, met een half uurtje rijden ben je er meestal wel.
Supermarkt (grooooot) in Manosque, op ongeveer 20 minuten rijden, daar is ook een Tesla Supercharger, voor de EV-rijders onder ons.
Ook heeft de camping een eigen laadpaal. 1 keer gebruik van gemaakt om af te toppen op de dag voor vertrek.

Er is een lekker zwembadje, een barretje, een bibliotheek-afdak. Geen animatie.

Erg fijne camping, waarbij we als we weer eens in de buurt zijn, een middenplek zullen kiezen met privé-sanitair.

De 'verplichte' :O cijfers:
    * Vriendelijkheid personeel: 10/10
    * Sanitair: 8/10 (alleen privé-sanitair beoordeeld)
    * Schoonheid van de camping zelf: 10/10
    * Animatie team: n.v.t.
    * Voorzieningen: 8/10
    * Eet gelegenheden op de camping: niet beoordeeld.

(cijfers van 1-10 en als het niet aanwezig is, een n.v.t.)
If you choose not to decide, you still have made a choice!