Keuzes, keuzes, keuzes.

Gestart door Tim Klapkar, augustus 04, 2024, 11:47:41 AM

Vorige topic - Volgende topic

Tim Klapkar

Hallo allemaal,
Hier een nieuw lid van de klapkarfamilie.
Wij gaan al jaren met de klapkar op vakantie, eerst een Alpenkreuzer Tempo en onze huidige is een Jamet Arizona van 2005.
Onze kinderen gaan nog graag mee maar hebben hun eigen tent dus hebben we wat minder binnenruimte nodig.
Daarom zijn we nu op zoek naar een geschikte vervanger voor onze Arizona, iets kleiner wellicht zodat er een grotere tent naast past.
Wij gaan eigenlijk altijd richting de westkust van Frankrijk, dus we hoeven niet ineens enorm te verkleinen. Nou is ons oog gevallen op een Jamet Rondo XL uit 2011/12 maar kunnen er, behalve opzetgemak, niet echt uitkomen of dit model veel kleiner is dan onze huidige.
En zijn er alternatieven waar wij nog niet over hebben nagedacht?
We danken jullie alvast voor de antwoorden.

Miriam

De rondo is nog steeds een grote wagen. 2 dubbele bedden, alleen geen "gangpad" er tussen. De voortent in nog steeds ruim genoeg om met z'n allen binnen te zitten bij slecht weer. De plek die je op de camping nodig bent, is vergelijkbaar aan de arizona. Dit vooral vanwege de schuine wanden.
Als scout begonnen met allerlei kleine stormtentjes,
Jamet Arizona 2002
Jamet Rondo XL 2012
Holtkamper kyte windforce 2015

Tim Klapkar

Ok, duidelijk verhaal, wat zijn de mogelijke alternatieven, snel op te zetten en iets minder ruimte innemend van Jamet of ander merk? Bij voorkeur een snelopzetter, wij worden er ook niet jonger op?

Hannah

Er zijn inderdaad heel veel keuzes!

Maak een lijstje met wat je wilt van je nieuwe klapper. Niet teveel opzetruimte nodig, en een snelle opzetter dus.
Verder: hoeveel mensen moeten er in de kar kunnen slapen (tijdens een langer verblijf en/of op doorreis)? Wil je een vaste keuken, verplaatsbare keuken, geen keuken? Is pack and go een eis? Vooral binnenruimte of vooral veel ruimte onder de luifel? Vast deksel of dekzeil? Etc.

Tim Klapkar

Wij hebben nu een verplaatsbare keuken, maar die staat na opzetten continue in de voortent bij de uitbouw.
We zijn kampeerders die 2,5 week op 1 camping staan dus niet gaan rondtrekken.
Mijn vrouw en ik slapen met z'n 2en in de vouwwagen maar willen wel 2 slaapcabines, gezien onze lengte en postuur. (Of er moet een lattenbodem bed inzitten van minimaal 1.60 breed, dan bedoel ik niet met aanwijsbare kussens, die liggen bij ons niet op de lattenbodems)!
Verder zijn we niet zo lastig hoor.😅

Hannah

Dan ga je eerder kijken naar een 'lichte' opzetter (zonder zwaar tilwerk en veel zware framedelen) dan naar hele snelle opzetter.
En er zijn vouwwagens met bedden van 200 bij 220 met een comfortabel matras op een lattenbodem hoor!

Tim Klapkar

Dat klinkt wel interessant, ben ze alleen nog niet tegen gekomen.
Heb je toevallig merknamen waar ik dan het beste bij kan gaan kijken?
Ik weet dat de Jametic 1,2,3 wel veel kleiner is, maar geen groot bed.

Miriam

De rondo heet eigenlijk: Jamet Jametic Rondo xl (of panorama afhankelijk van bouwjaar).
De gewone Jamet jametic is veel kleiner in ruimte. Dus wil je een betaalbare wagen, die snel op te zetten is, dan is de "gewone" jametic ideaal! Staat ook veel 2e hands te koop!
Als scout begonnen met allerlei kleine stormtentjes,
Jamet Arizona 2002
Jamet Rondo XL 2012
Holtkamper kyte windforce 2015

kimopo

Citaat van: Miriam op augustus 04, 2024, 05:06:58 PM
Dus wil je een betaalbare wagen, die snel op te zetten is, dan is de "gewone" jametic ideaal! Staat ook veel 2e hands te koop!

Ik meen zelfs dat Alex en Bonny er nog één te koop hebben...
Leef vandaag, je weet nooit of er nog een morgen komt

Alex

Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden