Keuken er af halen

Gestart door Roelm, juli 28, 2024, 01:43:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

Roelm

We zijn voor het eerst 3 weken weg geweest met de Trigano Odyssee uit 2018 met keuken.
De keuken is ontzettend zwaar en in totaal hebben we 4 x zelf iets gekookt.
Is het mogelijk om de keuken er niet aan te hangen ? Dan nemen we iets van een Cadac mee om te koken.
Maar hoe sluit je dan de achterkant af ? Want daar zitten ook de lampen van de wagen en het kenteken etc. Is daar iets vervangends voor ?

RobB

Bedenk wel dat ook het dekzeil dan niet meer past.
Wij laten de keuken er altijd aan zitten.
Waarom kiezen tussen een vouwwagen of een caravan?

Yella

Dat zou ik niet doen. Is je wagen niet meer in balans, tenzij je de as verplaatst. Je dekzeil past niet meer, maar die zou je kunnen laten inkorten. Maar je kogeldruk wordt veel te hoog ben ik bang. Wellicht een keer testen.
Wij hadden onder onze Jametic keuken wielen gemaakt. Zelf gedaan en vrij eenvoudig. Je kunt ze ook gewoon kopen. Dan is het verplaatsen een stuk gemakkelijker. Ik had 2 rechte blokwielen er onder. Ik kruide de keuken als het ware naar de plek van bestemming. Werkte prima. De dunne handgreepjes had ik dikker gemaakt met stuk rubberslang zodat het wat minder onprettig was in de handen. Hou er wel rekening mee dat de keuken niet omvalt. Ik deed het op die manier altijd alleen. want voor mijn vrouw was de keuken te zwaar om te tillen.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

xray

Wat Yella zegt klopt denk ik wel. Geen balans en geen achterlichten meer. Leeg meenemen kan ook misschien?maar wij vinden de vaste plek voor al het kookspul wel fijn. Hebben wel wielen eronder en ook een tuinslang aan de handvaten dan is die makkelijk te tillen en rijden.