Alpha: stekker keukenklep vervangen?

Gestart door Vosjes, juli 25, 2024, 03:39:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vosjes

Heeft iemand al eens de stekker van de keukenklep vervangen?

Je weet wel die stekker die zo rot los te maken is en onder de keuken zit.
Zo ja, welke stekker en welk contact heb je daarvoor gebruikt?

Theu

Ik heb die ooit vervangen voor een 7 polige stekker die ook op je auto zit.

Vosjes

Ah top! Met zo'n gedachte liep ik ook. Ik dacht aan een 13polige omdat die ook op de vouwwagen zit. Heb de stekker nog niet open gehad om te zien of 13 polig nodig is.
Bevalt zo'n stekker?

Theu

Je hebt maar 7 aansluitingen nodig.
Ik vond het veel prettiger. Op de vouwwagen de female (die normaal op de auto zit) vast op een beugel gemonteerd en dan kan je met 1 hand de stekker erin steken.

Yella

Op de Cocoon destijds een drager achter gemaakt. Gewoon Jaeger stekker en contrastekker gebruikt. veel beter dan de rommel die doorgaans wordt gebruikt. Op de oude Jametic ook een Jaeger gemaakt voor de keuken. de oude rommel was binnen 1 jaar kapot geroest.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Vouwwagen_ABC

Op onze Flexi zit standaard een 13-polige stekker voor de keuken. Werkt prima, nooit moeite met los of vastmaken.

Vosjes

We hadden storing op de achterlichten en dachten dat het aan de stekker lag, al het andere uitgesloten (dachten we). Zitten trouwens 8 punten in de klepstekker van een Alpha.
Maar het was simpeler, dikke mazzel. Er was 1 draadje in het achterlicht waar de beschermlaag er af geschuurd was en tegen het ijzer van het lampje zat en storing gaf. Dus een stukje tape was genoeg 8).

De stekker kan op de lijst voor volgend jaar.

Dank voor jullie reacties!
Fijn om te horen dat een 13 polige stekker fijn werkt. Dat gaat hem worden.

bernie

Een jeager stekker en contra stekker werken prettig, en kosten ook niet de hoofdprijs. Wij hebben een jonge Raclet met een platte verbinding tussen keuken en wagen, maar mocht ik daar in de toekomst een probleem mee krijgen dan vervang ik het ook voor jeager

RobB

De gebruikte connector tussen de wagen en de keuken is volgens mij alleen bruikbaar voor binnen. Maar goed, het werkt (typisch Frans).
Ik heb deze vervangen door een amerikaanse versie:
https://www.aliexpress.com/item/1005004794547904.html
Is wat platter en makkelijker aan de bodem van de wagen te monteren.
Waarom kiezen tussen een vouwwagen of een caravan?