Caravan verkopen, Aart Kok Livingstone tweedehands kopen?

Gestart door Sanne88, augustus 23, 2024, 06:48:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sanne88

Hey allemaal!
Na lang meelezen en info opzoeken willen we graag een vouwwagen aanschaffen. Regio Overijssel.

De caravan bevalt niet meer. De treinzit zit waardeloos, wc willen we eigenlijk van af. Koken op de scottelbraai en heen en weer lopen naar gasstel in de caravan voor de pasta of rijst is een gedoe. Voor de auto is zo'n bakbeest eigenlijk te zwaar, rijden ermee staat ons steeds meer tegen. De voortent opzetten is een hoop werk en uitbouw nog meer..
De caravan hopen we te verkopen voor zo'n €7000,-

De Aart Kok Livingstone river lodge game drive lijkt me zo gaaf!
Is dat tweedehands te vinden voor €7000? Of is dat onmogelijk?
De boog luifel is mooi, de achtertent lijkt me ideaal zonder buizenstelsel. Schitterende keuken, snel op te zetten, kwaliteit. Liefst slapen we in een donkere tent.

Ben benieuwd of het haalbaar is.
Groetjes
Sanne

LarsNL

Hoi,

Hij is ook gaaf! We zijn er nog steeds heel blij mee.
Je punten kloppen best redelijk, maar donkere binnentent, heeft ie niet. Achtertent staat snel, is voor 2 kinderen groot genoeg, voor onderweg gebruiken wij hem niet. Oudste slaapt in een apart tentje nu.

Maar je vraag: voor €7000, zag ik hem 4 jaar geleden al nooit langs komen. Het dubbele is reeëler ben ik bang. Een kavango van 2011 vragen ze al 5900 voor... die zijn nieuw 12.000 met de opties die jij noemt zitje nieuw op minimaal 18000, dus ik denk dat je door moet sparen. Wij hebben 4 jaar geleden (voor corona) maar voor een nieuwe gekozen omdat 2e hands niet te doen was qua prijs.

Sanne88

Daar was ik al bang voor.. vouwwagens worden zo duur.. door ziekte kan ik al een paar jaar niet werken en komt er dus niks extra's binnen om te kunnen sparen...
De Cabanons zijn ook erg mooi, alleen lees ik zoveel berichten over gebreken dat we liever voor een merk van kwaliteit gaan.
Welke vouwwagens hebben nog meer dezelfde opbouw? Slapen op de kar, keuken eraan, tent ernaast uitklappen en evt kindertent? Geen harde topdeksel (ivm beperkte ruimte) en geen lage of zware keuken  :N

Alex

Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

LarsNL

Ik denk dat een cabanon prima is hoor, dat is gewoon een prima merk. Een Aart Kok of Holtkamper zijn de hele dure merken. Die ga je dus ook niet voor weinig geld vinden...

Maar als 1 vast bed en een vaste keuken eisen zijn zijn er wel meer opties hoor. Maar waarom persé er naast klappen? Waarom is een kavango geen optie? Keuken moet buiten? Want anders heb je een stuk meer opties... maar de combi camps hebben dezelfde opbouw. En vast nog veel meer

Sanne88

Citaat van: LarsNL op augustus 23, 2024, 08:49:15 PM
Ik denk dat een cabanon prima is hoor, dat is gewoon een prima merk. Een Aart Kok of Holtkamper zijn de hele dure merken. Die ga je dus ook niet voor weinig geld vinden...

Maar als 1 vast bed en een vaste keuken eisen zijn zijn er wel meer opties hoor. Maar waarom persé er naast klappen? Waarom is een kavango geen optie? Keuken moet buiten? Want anders heb je een stuk meer opties... maar de combi camps hebben dezelfde opbouw. En vast nog veel meer

Lijken me makkelijke klappers. Bagage kan onder bed blijven zitten, kinderen niet pal ernaast. Onderweg toch plek voor de kinderen om te slapen. Als ze in losse tent willen slapen is t nog steeds een prettige wagen. Keuken is gewoon zwaar, dus laten zitten zou fijn zijn incl de luxe van een fijne keuken waar ook al je spullen in kunnen blijven zitten. Door mijn ziekte weinig kracht, dus alle beetjes helpen.
De kavango lijkt me zo gesloten zonder ramen aan de zijkanten.

C5CCV

Een Cabanon Malawi voldoet m.i.  behoorlijk aan je wensen; de keuken moet er wel van af, maar je hoeft er niet mee rond te sjouwen

poldertoerist

Hoi Sanne,

wij zijn ook ooit van een Caravan (Knaus Südwind) overgestapt op een vouwwagen. Onder andere ook wat jij aangeeft m. b. t. de voortent.  dat kost id gewoon tijd. maar let op! diezelfde tijd ben je ook kwijt als je bij een vouwwagen vergelijkbare ruimte wil.  Er bestaan wel tenten die handigheidjes hebben, zoals de Trigano Galleon of de open air van Alpenkreuzer, maar je tijd heb je er sowieso aan.

inmiddels hebben we nu zelf ook een Cabanon.  kwaliteit is wel prima maar Cabanon is wel een eigenwijs merk.  Er zitten zaken aan de wagsn waarvan ik denk.. mooi gedaan! maar ook dingen die ik niet snap. zoals de krappe plek van het neuswiel of een laaghangend reservewiel. 
wat je (bij de Malawi) vooral ziet is dat ze er consequent voor gekozen hebben om een lichte wagen te bouwen.  Maar dat doen ze dan wel weer goed.

je zou ook kunnen kijken naar de Campooz of Trigano camptrail of Itenea  Campwerk of 3Dog.

ik kan me goed voorstellen dat die laatste jullie mss het gevoel geven dat je zoekt

Adventure Awaits

Hemertje

Ga eens de kampeerwinkels af en ervaar de verschillende merken en types ipv plaatjes en verwachtingen af te gaan

Of binnenkort naar de kampeer en caravanbeurs in Utrecht zodat je ze in 1 dag kunt zien en ervaren

Sanne88

Citaat van: poldertoerist op augustus 24, 2024, 08:59:14 AM
Hoi Sanne,

wij zijn ook ooit van een Caravan (Knaus Südwind) overgestapt op een vouwwagen. Onder andere ook wat jij aangeeft m. b. t. de voortent.  dat kost id gewoon tijd. maar let op! diezelfde tijd ben je ook kwijt als je bij een vouwwagen vergelijkbare ruimte wil.  Er bestaan wel tenten die handigheidjes hebben, zoals de Trigano Galleon of de open air van Alpenkreuzer, maar je tijd heb je er sowieso aan.

inmiddels hebben we nu zelf ook een Cabanon.  kwaliteit is wel prima maar Cabanon is wel een eigenwijs merk.  Er zitten zaken aan de wagsn waarvan ik denk.. mooi gedaan! maar ook dingen die ik niet snap. zoals de krappe plek van het neuswiel of een laaghangend reservewiel. 
wat je (bij de Malawi) vooral ziet is dat ze er consequent voor gekozen hebben om een lichte wagen te bouwen.  Maar dat doen ze dan wel weer goed.

je zou ook kunnen kijken naar de Campooz of Trigano camptrail of Itenea  Campwerk of 3Dog.

ik kan me goed voorstellen dat die laatste jullie mss het gevoel geven dat je zoekt

Het is wel zo dat we een forum voortent hebben nu. Hele mooie Isabella maar dus dubbele aantal stokken.
Met beperkt budget toch maar wat ruimer kijken naar andere merken. En wie weet als het weer kan sparen voor een nieuwere, betere en dan wellicht kleinere.
Ook de malawi 2 is nog te duur omdat hij nog zo nieuw is.
Mijn man wil heel graag iets met een boog luifel/tent.
Aart Kok Tundra, cabanon manga/monaco.
Vroeger hadden we een dubbelklappers, maar vonden mn ouders t best lastig dat alle bagage van de vouwwagen moest om te kunnen slapen. Maar aangezien we maar met 4 zijn kunnen die spullen natuurlijk ook droog liggen onder de bedden.

Sanne88

Citaat van: Hemertje op augustus 24, 2024, 09:42:27 AM
Ga eens de kampeerwinkels af en ervaar de verschillende merken en types ipv plaatjes en verwachtingen af te gaan

Of binnenkort naar de kampeer en caravanbeurs in Utrecht zodat je ze in 1 dag kunt zien en ervaren
Lijkt me wel leuk zo'n beurs, helaas kan mijn lijf dat niet aan..
Ben je er wel eens geweest? Wordt t niet meer en meer campers en luxe caravans?

Hemertje

Citaat van: Sanne88 op augustus 25, 2024, 12:11:31 AM
Lijkt me wel leuk zo'n beurs, helaas kan mijn lijf dat niet aan..
Ben je er wel eens geweest? Wordt t niet meer en meer campers en luxe caravans?

Helaas wel