elastieken wagenzak cocoon

Gestart door Seb93, april 16, 2025, 03:23:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

Seb93

Hoi,

Ik heb een Cocoon uit 1997 en alle elastieken die de zak aan het frame bevestigen zijn uitgedroogd/gebroken.

Bij Holtkamper zie ik ze niet te koop en ik ben hier op het forum nog niet tegengekomen waar je ze kunt kopen, of wat goede alternatieven zijn. (Die van Isabella die je in een D ring klikt zijn helaas niet geschikt: de clip is te klein voor de metalen D ringen op de zak en het elastiek is te kort om anders te bevestigen)

Bij de kampeerwinkel heb ik ook geen elastieken gevonden, behalve van die dingen met een metalen haak eraan (zoals bij snelbinders).

Wie heeft er een tip?

AnneliesPrado

Vrijwel iedere watersportwinkel verkoopt dergelijk elastiek. Ook nog eens goede kwaliteit.
🌿 Annelies 🌿

Seb93

Citaat van: AnneliesPrado op april 16, 2025, 03:25:29 PMVrijwel iedere watersportwinkel verkoopt dergelijk elastiek. Ook nog eens goede kwaliteit.

Ok, en zijn die ook verkrijgbaar in de juiste lengte? Als ik goed gemeten heb moeten ze ongeveer 16 of 17cm zijn, opgespannen.

(Ik heb het niet over die hele lange dikke elastieken die je gebruikt om het afdekzeil over de tent aan de wagenzak te bevestigen.)

Ber

Ik zou Holtkamper even bellen of een mailtje sturen. Hebben dat vast op voorraad.

Seb93

Citaat van: Ber op april 16, 2025, 03:47:54 PMIk zou Holtkamper even bellen of een mailtje sturen. Hebben dat vast op voorraad.

Vanochtend gedaan, maar kreeg de vraag welke elastieken ik bedoel.. nadat ik die beschreven heb, nog geen antwoord.

Heb gezien dat Kees Kampeert ze heeft, maar als vervanging bij Cocoons die daar vandaan komen. Misschien dat ik die ook maar vraag waar ze vandaan komen.

In principe zou ik ze ook best zelf kunnen en willen maken, maar de benodigde tang is vrij prijzig (70 euro en verzendkosten?) voor een hobbyist voor zo'n 26 elastiekjes, vind ik.

AnneliesPrado

Citaat van: Seb93 op april 16, 2025, 03:37:41 PMOk, en zijn die ook verkrijgbaar in de juiste lengte? Als ik goed gemeten heb moeten ze ongeveer 16 of 17cm zijn, opgespannen.

(Ik heb het niet over die hele lange dikke elastieken die je gebruikt om het afdekzeil over de tent aan de wagenzak te bevestigen.)
Okee, ik ging inderdaad uit van de lange elastieken.

Ik weet dus niet precies welke elastieken je bedoelt, maar er zijn ook speciale krammen verkrijgbaar voor rond elastiek die je met bijvoorbeeld een waterpomptang kunt dichtknijpen. Ik weet niet welke dikte elastiek je nodig hebt, maar misschien kun je hier iets mee?

https://zeildoekshop.nl/products/kram-voor-elastiek-koord
🌿 Annelies 🌿

Bonny

Citaat van: Seb93 op april 16, 2025, 04:19:58 PMVanochtend gedaan, maar kreeg de vraag welke elastieken ik bedoel.. nadat ik die beschreven heb, nog geen antwoord.

Heb gezien dat Kees Kampeert ze heeft, maar als vervanging bij Cocoons die daar vandaan komen. Misschien dat ik die ook maar vraag waar ze vandaan komen.

In principe zou ik ze ook best zelf kunnen en willen maken, maar de benodigde tang is vrij prijzig (70 euro en verzendkosten?) voor een hobbyist voor zo'n 26 elastiekjes, vind ik.

Ik zou Kees kampeert een mailtje sturen .
Jelle heeft vast wel iets op voorraad .
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

Seb93

Inmiddels antwoord van Holtkamper: 1,50 per stuk en een volledige set is 35 stuks.

Heb vanochtend ook Keeskampeert aangeschreven om na te vragen.

Ben ook nog aan het kijken of ik het anders op zou kunnen lossen met een lang elastiek zoals voor de afdekhoes.

Seb93

KeesKampeert heeft ze niet op voorraad en geeft ook aan dat ze moeilijker verkrijgbaar worden.
Dus misschien tzt toch maar een tang, rol elastiek en krammen kopen.

Ik ga ze deze keer bij Holtkamper bestellen.