Holtkamper cocoon 1996 180 gr draaien

Gestart door hildeboelem, juli 12, 2025, 07:35:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

hildeboelem

Wij hebben een holtkamper cocoon uit 1996. Wij willen de tent 180 gr draaien. Is dat mogelijk en wie weet hoe dat moet

Seb93

Dat kan wel.

Als ik me goed herinner is het een kwestie van:
-de tent en het kuipzeil afritsen
-de elastieken los
-bodemplaat los
-tentzak met bodemplaat uit de mand halen
-verstelbare deel van tent frame uitnemen
-mand uit elkaar (op z'n minst de bovenbuis loshalen)
-"vaste" deel van tentframe afnemen en aan de andere kant monteren
-mand weer in elkaar zetten, eventueel een spanband gebruiken om de koppelingen goed dicht te trekken want anders kun je de tentzak niet goed opspannen.
-tentzak met bodem 180* gedraaid terugplaatsen (volgens mij zitten de gaatjes/slotboutjes daarvoor wel goed. anders nieuwe gaten maken, de oude afplakken)
-verstelbare deel van tent frame weer in elkaar zetten
-de elastieken weer spannen
-tent en kuipzeil weer aanritsen.

Update: Doorgehaalde optie is niet echt zinvol want de flenzen die de mand met het frame verbinden zitten dan verkeerd. kun je natuurlijk laten aanpassen door iemand die kan lassen, maar dan moet alsnog Alles eraf. ((anders kan ook: tent afritsen, mand van frame losmaken, bekabeling ook afkoppelen.
mand 180* draaien, spatborden omwisselen, verlichting en nummerplaathouder loshalen en aan de nieuwe achterzijde monteren, alle bekabeling weer aansluiten.))

al met al is het best even werk en dus ook niet verwonderlijk dat bijvoorbeeld iemand op MP er tegen de 400 euro voor vraagt om het voor je te doen.