Keuken Jametic verkleinen

Gestart door Leonard1948, februari 27, 2015, 11:16:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

Leonard1948

Omdat de keuken van onze Jametic [2010] erg zwaar is, ben ik van plan het gasfornuis eraf te zagen en dat dan scharnierend tegen de achtersteven te monteren..[de achtersteven is waar de verlichting aan zit].
De rest van de keuken met de klappootjes brengen we dan fijn bij de gemeente [afvaldepot]
Ik wil dan het fornuis op poten zetten in de keukenruimte, met de achterlichten dus naar het raam.
Heeft iemand daar ervaring mee of tips?
M'n broer die carosseriebouwer was, gaat me helpen!

C5CCV

Heb je niet veel te veel kogeldruk als de keuken er niet meer op zit .......... ?

........ en ik vrees dat de (eventuele) verkoopwaarde ernstig zal dalen .............. 

Drikusniet

Als je dat echt wilt, zou ik de klep van de keuken rechtstreeks op de achterkant zetten en een los gasfornuis kopen. Kijk bijvoorbeeld bij de Malawi, die heeft dat ook. Let wel, dat dan de kogeldruk hoger wordt, eigenlijk alleen goed te compenseren door de as naar voren te verplaatsen, of niets op de dissel te doen.
Als je dit doet door de scharnieren los te boren van de keuken (en hiermee ook weer vast te zetten aan de bak) is het weer simpel terug te draaien.

Paulvh

Misschien handig om ergens nog een tweede hands keukentje op de kop te tikken? En deze te verbouwen? Mocht het een en ander mislukken dan is er geen man overboord. Kwa afnam gewicht dit kan altijd gecompenseerd worden met het beladen.

suus70

Ben benieuwd of je dat lukt én of je een oplossing vindt voor de verhoging van de kogeldruk! De Jametic is helemaal naar onze zin, maar de keuken is een doorn in het oog!

(Houd me aanbevolen als je behoefte hebt, het project 2x uit te voeren  8)

Hobbes

Op te sjouwen is de keuken idd erg zwaar. Wij hebben er wieltjes onder laten zetten en nu is hij veel beter te hanteren. Ik zou de keuken qua opbergruimte niet willen missen.