disselbak alpenkreuzer

Gestart door crossagek, september 28, 2009, 08:01:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

crossagek

de alpenkreuzer allure die ik gekocht heb was voorzien van een enorme orginele alpenkreuzer disselbak . zo groot zelfs dat de handrem niet meer te gebruiken is  :N

is hier iemand die hier een oplossing voor weet ?  en is een disselbak echt nodig of kan ik hem er net zo goed af laten ?

Alex

Ligt er maar aan hoeveel je mee wilt nemen.
Ik vind het makkelijk om de koelkast hier in te zetten want die past niet in de vouwwagen zelf.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

CEO

Het nadeel van veel bergruimte is dat je veel bergruimte hebt... en dus veel zooi meeneemt. Ik begreep dat je behoorlijk moet opletten hoeveel je meeneemt, qua massa. Dan zou ik denk ik vrij snel de disselbak opofferen. De handrem vind ik wel erg handig, zo nu en dan. Ook wordt bij de breekkabel (in elk geval bij mijn wagen, een Jamet) feitelijk de handrem aangetrokken. Wellicht wordt er uit veiligheidsoogpunt al een keuze voor je gemaakt.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

screech

oeit, lastige vraag.
Ik zweer bij mijn disselbak. Wat kan daar veel in zeg. Ik heb daar alle spullen in zitten die we elke vakantie nodig hebben. Die hoef ik dus nooit in te pakken, en ik weet wat er in zit. Heerlijk!

Echter, zoals CEO aangeeft... Let op je gewicht. En kijk even na hoe bij jou de noodrem wordt geactiveerd.
Succes

meeder

Let bij een disselbak wel goed op de kogeldruk, die kan namelijk akelig hoog worden met een disselbak, zeker als de vouwwagen optioneel met disselbak geleverd is dan is er vaak geen rekening gehouden met de balans.

crossagek

Ik ben vandaag even met de vouwwagen bezig geweest .  de handrem wordt bij mij ook aangetrokken door de breek kabel , dus mocht de vw een eigen leven gaan zoeken dan gaat hij of niet op de rem of de bak wordt kapot geslagen  :N

aangezien de trekkende auto 6 cm verlaagd is moet ik idd heel erg rekening houden met de kogeldruk , dus de disselbak gaat waarschijnlijk in de verkoop

Joseppe

mijn auto is ook verlaagd, en rijden daardoor met een vw ging deste fijner eigenlijk. dit doordat de nieuwe verlagingsveren wat stugger (progressieve veren van de TTE/Eibach) zijn . had de achterbank plat liggen, en de hele achterkant volgeladen, daarbij 2 fietsen op de dissel en de vw zwaar beladen maar geen problemen met achterover hangen etc. tussen de banden en de spatboard zat maar 1 cm speling, is nooit aangelopen, zelfs toen ik de terugweg de kogeldruk wat aan de hoge kant had :H.

Enige punt dat ik de disselbak zou laten schieten is idd de handrem/oplooprem die zijn uitbreekmogenlijkheid moet houden.

meeder

Lijkt mij ook dat verlagingsveren wat stugger zijn.
Zeker progresieve veren zijn erg fijn met een aanhanger. Onder onze auto zitten Mad vervangingsveren en dat is echte super bij zware belading en met een aanhanger.

Joseppe

Citaat van: meeder op oktober 02, 2009, 04:19:32 PM
Lijkt mij ook dat verlagingsveren wat stugger zijn.
Zeker progresieve veren zijn erg fijn met een aanhanger. Onder onze auto zitten Mad vervangingsveren en dat is echte super bij zware belading en met een aanhanger.

yup, je kan laden wat je wilt, en nog flink erover heen kachelen ook, de originele veren van de toyota waren wat soepel dus krijg je gauw deinen of aanlopen, met de verlagingsveren ligt hij als een blok op de weg. zelfs drempels gingen probleemloos al neem ik die toch al rustig ivm de dikke bumpers en sideskirts :)

meeder

Citaat van: Joseppe op oktober 02, 2009, 04:25:07 PM
yup, je kan laden wat je wilt, en nog flink erover heen kachelen ook, de originele veren van de toyota waren wat soepel dus krijg je gauw deinen of aanlopen, met de verlagingsveren ligt hij als een blok op de weg. zelfs drempels gingen probleemloos al neem ik die toch al rustig ivm de dikke bumpers en sideskirts :)

Ik heb ze gekregen omdat ik voor m'n werk de kofferbak altijd tot de rand gevuld heb en dat vond de Ford standaard niet fijn (dat ding werd echt levensgevaarlijk). Iets meer dan 100 Euro voor de veren en een kwartier werk en de auto was niet meer te vergelijken met de situatie daarvoor.

Joseppe

klopt, daarnaast kan je altijd nog hulpveren laten monteren ook onder een verlaagde auto (zonder dat deze de verlaging ongedaan maken) :).  mijn auto is maar 3 cm omlaag gegaan, maar ken ze in de club die 8cm tot meer zijn gaan zakken en die ook gewoon met aanhangwagens etc. rijden.

Maar even ontopic vind ik het wel vreemd dat de vorige eigenaar van de alpenkreuzer waarschijnlijk geen rekening gehouden heeft met de losbreekkoppeling/handrem? of had deze een andere oplossing?.

Zelf zit ik te denken om een dakzak aan te schaffen (waren voor 75 euro te koop bij de halfords) dan kan je daarmee ook meteen de kogeldruk iets beinvloeden achteraf evt. en daarnaast houd je de draaglast boven de wielen van de vw zelf :)

crossagek

bij de aankoop vertelde de vorige eigenaar dat hij de handrem nooit gebruikte en daarom die grote bak er op had gezet .

Hij heeft waarschijnlijk nooit geweten dat de handrem door de losbreekkoppeling aangetrokken wordt  :N

wat die verlaging betrefd , het rijdt inderdaad geweldig en met een aanhanger rijden is geen probleem . Maar aangezien het een auto uit 1985 betrefd en maar 736 kilo weegt op papier wil ik graag wat druk op de voorwielen houden en dus niet teveel druk op de kogel hebben  ;) .

hulpveren heb ik zelf ook aan zitten denken , want de auto zakt nogal in de kont bij optrekken en dan komt het neusje zo mooi omhoog , maar ja met teveel kogeldruk lig ik straks met de kont op de grond  :P

screech

We dwalen hier af van de originele vraagstelling.

Echter, er is wel een interessante discussie losgebarsten met nuttige informatie over verlaagde auto's, vandaar dat ik een nieuw topic hiervoor heb gestart.
Spui jullie ervaringen en info over rijden met verlaagde auto's en vouwwagens hier: Levert rijden met een verlaagde auto problemen op met de vouwwagen erachter?

En dan gaan we hier weer on-topic. Dus terug naar de disselbak met het conflict van de handrem.

Joseppe

in dat geval weg met de disselbak, en regel evt. een ander die kleiner is. goed en veilig remmen gaat voor ruimte lijkt me ;)