eigen kenteken vouwwagen jamet arizona

Gestart door jametje, oktober 11, 2009, 04:05:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

jametje

Hoi allemaal,

Ons gezin met drie kinderen willen graag een Jamet Arizona uit 2004 gaan aanschaffen. We hebben een hele mooie op het oog en gaan deze a.s. week bezichtigen. (standaard weegt deze wagen 650 kg maximaal) Echter heeft deze vouwwagen een eigen kenteken, de huidige eigenaar zegt dat deze niet overgeschreven behoeft te worden op naam van de nieuwe eigenaar. Dit vinden we wel vreemd omdat in onze visie bij een bekeuring deze word opgestuurd naar de oude eigenaar. Via internet hebben we achterhaald dat een vouwwagen t/m 750 kg gewoon met het kenteken van de auto getrokken mag worden. Kunnen vouwwagens "verzwaard" worden of is er een andere reden om een eigen kenteken aan te vragen. Wie heeft ervaring met bovengenoemde zaak.

Alvast bedankt, groeten Peter.

Alex

Die eigen kenteken is helemaal niet nodig.
Weet je dit wel zeker?
Maar als hij wel een eigen kenteken heeft dan draai je die er toch vanaf.
Je eigen witte er op en dan moet het volgens mij goed zijn.
Een vouwwagen heeft zoals je het zelf al had opgezocht geen eigen kenteken nodig.

Wel even in je auto polis kijken of hij achter de wagen verzekerd is.

Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Richard

kun je lekker doorscheuren en de bekeuring ergens anders laten komen :H :H :H

jametje

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties, na het lezen van diverse topics zijn we wel erg gaan twijfelen tussen een Jamet arizona of een Roadmaster, deze laatste vinden we hoewel deze duurder is qua aanschaf toch ook erg fraai.

groeten

Alex

Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

jametje

Lijkt ons ook leuk, alleen moet dit dan wel op korte termijn want we willen eigenlijk wel binnen nu en drie weken een keuze maken.

Gaan alleen de roadmaster bezitters hier naar toe of ook andere merk bezitters ?

Groeten

screech

Het uitje is overigens al gepland op 21 november.
En nee hoor, er gaan zeker niet alleen maar Roadmaster bezitters heen. Dat is ook niet de insteek.
Het wordt gewoon een gezellig club uitje, waarbij we deze keer dan toevallig naar Roadmaster gaan. We zijn volkomen objectief als forum. (persoonlijk natuurlijk niet  ;))

Alex

Volgend jaar proberen we bij een andere merk terecht te kunnen.

jametje

oke, we denken er over na. wat zouden jullie doen een jamet arizona 2004 compleet voor 2750 euro of een roadmaster family s 2000 compleet voor 2500 euro ?
gemeen he ! :J ::)

CEO

Gewoon de gele platen erafschroeven?? Lijkt me geen goed idee: een gele plaat staat nl. geregistreerd... De oude eigenaar zou de wagen als gestolen kunnen opgeven en voordat je die ellende achter je hebt.

Lichtere wagens mogen een eigen plaat hebben, maar die moeten dus WEL worden overgeschreven. Het veranderd niets aan het laadvermogen...
If you choose not to decide, you still have made a choice!

meeder

Citaat van: CEO op oktober 12, 2009, 02:32:52 PM
Gewoon de gele platen erafschroeven?? Lijkt me geen goed idee: een gele plaat staat nl. geregistreerd... De oude eigenaar zou de wagen als gestolen kunnen opgeven en voordat je die ellende achter je hebt.

Lichtere wagens mogen een eigen plaat hebben, maar die moeten dus WEL worden overgeschreven. Het veranderd niets aan het laadvermogen...

Aanhangers onder de 750kg krijgen volgens mij nooit een eigen kenteken. Het zou mij verbazen als dit wel kan. Je schiet er niets mee op, het heeft nagenoeg geen voordelen.
Het enige dat ik kan bedenken is dat als je naar landen zoals Rusland op vakantie gaat, dan kan er wel eens om een kentekenbewijs gevraagd worden van je vouwwagen. Daar kan je weer onderuit komen door bij de belastingdienst een bewijs aan te vragen waar in staat dat er voor de betreffende aanhanger (op basis van chassisnummer) in Nederland BTW en eventueel invoerrechten zijn betaald.

marcel.s

Citaat van: meeder op oktober 12, 2009, 05:17:56 PM
Aanhangers onder de 750kg krijgen volgens mij nooit een eigen kenteken. Het zou mij verbazen als dit wel kan. Je schiet er niets mee op, het heeft nagenoeg geen voordelen.
Het enige dat ik kan bedenken is dat als je naar landen zoals Rusland op vakantie gaat, dan kan er wel eens om een kentekenbewijs gevraagd worden van je vouwwagen. Daar kan je weer onderuit komen door bij de belastingdienst een bewijs aan te vragen waar in staat dat er voor de betreffende aanhanger (op basis van chassisnummer) in Nederland BTW en eventueel invoerrechten zijn betaald.

het hoeft niet, maar kan wel, bij ons op het werk hebben we ook aanhangers met gele kentekens, scheelt een hoop tijd om het witte plaatje er op te doen.

enne plaatje eraf en witte erop, lijkt me geen goed plan, er zal wel een deel 3 bij zitten, en misschien is die wel kwijt, wie weet, allemaal narigheid in de dop.

ik zeg overschrijven die hap, of ongedaan maken, maar niet zomaar wat doen. I:

meeder

Citaat van: marcel.s op oktober 12, 2009, 06:04:53 PM
het hoeft niet, maar kan wel, bij ons op het werk hebben we ook aanhangers met gele kentekens, scheelt een hoop tijd om het witte plaatje er op te doen.

enne plaatje eraf en witte erop, lijkt me geen goed plan, er zal wel een deel 3 bij zitten, en misschien is die wel kwijt, wie weet, allemaal narigheid in de dop.

ik zeg overschrijven die hap, of ongedaan maken, maar niet zomaar wat doen. I:

Dan moet je inderdaad eerst goed uitzoeken of de aanhangwagen een eigen kenteken heeft. Als er nu gewoon een plaat van de vorige eigenaar op zit dan moet je je eigen kenteken er op zetten.
De OP heeft niet vermeld welk kenteken er op de aanhanger zit, als er een plaat op zit met een W aan het begin dan heeft hij een eigen kenteken (O is voor opleggers dacht ik en W voor aanhangers?)