Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Welk disselslot en waarom?  (gelezen 18512 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

der ghopmeister

  • Gast
Re:Welk disselslot en waarom?
« Reactie #15 Gepost op: juli 29, 2009, 07:00:51 pm »

Denk er aan dat, als je je VW verzekerd hebt, er een door de verz. maatsch. goedgekeurd disselslot op behoord te zitten.
Heb moet een SCM goedgekeurd slot te zijn.
Wat de term SCM inhoudt heb ik even niet paraat.

Krijg dat ouwe ding maar eens verzekerd dan  :I Omdat ie zo oud is willen ze m niet meer verzekeren maar als ie achter de auto hangt is de vw zowieso verzekerd bij mij in ieder geval!

ow jah SCM = Stichting Certificering Motorrijtuigbeveiliging! Zie Website SCM
« Laatst bewerkt op: juli 29, 2009, 07:02:45 pm door der ghopmeister »
Gelogd

Paulus

  • Gast
Re:Welk disselslot en waarom?
« Reactie #16 Gepost op: juli 29, 2009, 07:43:34 pm »

Wij hebben een Stronghold Hitchlock; http://www.stronghold-security.com/dynamicdata/data/docs/strongbox.pdf; bij onze wagen gekregen. Het is een lomp groot ding, in een koffertje. Dat neemt niet echt lekker mee. Een vriend van me heeft zo'n kogelslot waar Marcel S. het over had, dat stop je gewoon in je broekzak.

Dit type kun je wel gebruiken terwijl de vw aan je auto hangt. Ophijsen wordt dan een lastig verhaal. Oppassen met wegrijden is wel vereist want bij de eerste de beste bocht gaat er iets heel erg fout als je hem vergeten bent!!!  ::)

Maar het is prettig om hem er af en toe aan te hebben, de wagen is anders zo aangekoppeld en weg. We hebben hem gebruikt onderweg bij een wegrestaurant; op de camping, net voor vertrek als alles ingepakt is en we nog even gaan zwemmen; thuis voor de deur. Dan ben ik in elk geval wat gerustgesteld.

Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Welk disselslot en waarom?
« Reactie #17 Gepost op: maart 29, 2010, 11:54:40 pm »

Dit slot is ook erg makkelijk in het gebruik en heeft door het uiterlijk ook al een afschrikkend effect.
Gecombineerd met een ALKO Safetyball ben je aardig goed beveiligd.
Dit slot is SCM goedgekeurd, iets wat vaak door de verzekering als eis gesteld wordt.
Tijdens het rijden kan je de slotvork omhoog houden met de meegeleverde borgpen, bij stilstand hang je het (enorme) beugelslot er aan.


Het slot heeft als naam "Fixed Lock" en is van Double Lock (http://www.doublelock.com)

De ALKO safety ball maakt het moeilijker om een haak of een kleinere diameter kogel te gebruiken om de aanhanger te stelen.

« Laatst bewerkt op: maart 29, 2010, 11:57:25 pm door meeder »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.867
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Welk disselslot en waarom?
« Reactie #18 Gepost op: maart 31, 2010, 08:29:08 pm »

Deze heb ik:

De Easylock Eagle voor ALKO koppelingen......



Lekker compact en veilig

Compact, maar niet veilig genoeg. Zoals ik het zie zijn er geen dubbele moeren + breekpen gemonteerd zoals wordt voorgeschreven bij dit slot. Dus de SCM keur geldt in dit geval niet. Kwestie van de beide bouten losschroeven, koppeling eraf en andere er op en weg is tie. Is in een paar minuten gebeurd. Helaas. Maar handig is deze wel, heb ik zelf ook. In handig koffertje mee te nemen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Welk disselslot en waarom?
« Reactie #19 Gepost op: maart 31, 2010, 08:34:15 pm »

Bij het permanente slot van double lock wordt één bout met een breekmoer geplaatst, die krijg je dus niet zomaar meer los.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.867
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Welk disselslot en waarom?
« Reactie #20 Gepost op: april 01, 2010, 07:22:38 am »

IK heb het ook niet over het permanente slot, maar over het andere, zie citaat, van DiDi. Die is alleen goedgekeurd met SCM keur als er 2 moeren met beveiliging zijn gebruikt. Heb er zelf net een gemonteerd. Lijkt me verstandig om wel de aanbevelingen van de leverancier op te volgen omdat je anders problemen kunt verwachten met de verzekering.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal