145r10 van 1993

Gestart door Bral, augustus 07, 2010, 05:10:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

mikekiwi

let behalve de steek op de ET-waarde van de velg, kan ook belangrijk zijn! Hoe lager de ET-waarde van de velg, hoe verder het wiel naar buiten komt te staan. Bij een te hoge waarde kan de velg te ver naar binnen komen...

Bral

zoiets ja, maar dan max 4j want 5.5 krijg ik er nooit in/onder, past niet in de wielkasten.

coinoperator

Das jammer want je snapt al dat die wieltjes van mij zijn en die bandjes kunnen nog heel wat campings aandoen.

Bral

Citaat van: coinoperator op augustus 10, 2010, 09:29:03 AM
Das jammer want je snapt al dat die wieltjes van mij zijn en die bandjes kunnen nog heel wat campings aandoen.

zover was ik reeds ja... 8)

maar ik ga eerst es ff bij een degelijke bandenboer op de koffie en als dat niet lukt ga ik wat anders verzinnen...

ik zie overigens wel dat nieuwe camplets wel 13" hebben, maar je weet natuurlijk niet of de as dan ook anders is...zodat er meer ruimte in de wielkasten ontstaat...

coinoperator

Te lage Li waarde.

Li=60 is 250 Kg.

Net geschikt voor een flinke kruiwagen.
Je mag dan wel hard lopen met die kruiwagen want S = 180Kmph

Bral

Citaat van: coinoperator op augustus 10, 2010, 10:01:50 AM
Te lage Li waarde.

Li=60 is 250 Kg.

Net geschikt voor een flinke kruiwagen.
Je mag dan wel hard lopen met die kruiwagen want S = 180Kmph

250 is prima, kar weegt 250 en mag ook 250 laden dus 250 per band is best...

maar het beste lijkt nu van nierop in staphorst, verkoopt trailermaxx, tot 140 km/h (is hard zat) voor 51 p.s. gemonteerd en wel.

coinoperator

Ondanks dat het academisch wordt:
250 is te weinig, je zit dan meteen aan je max. zonder enige speling.
En die 250 geldt voor een nieuwe band, met verstrijken van de jaren wordt een band er niet beter op en mag je er minder van verwachten.

Bral

maar die trailemaxxen kunnen 375 per band aan en die komen eronder :+