Kostbare spullen opbergen.

Gestart door piet100, juni 15, 2010, 07:44:15 AM

Vorige topic - Volgende topic

piet100

Ik ga dit jaar voor het eerst met een vouwwagen op vakantie en vroeg mij af of er middelen zijn om in de vouwwagen je kostbare spullen veilig op te bergen ?

Uiteraard kan je deze in de auto leggen, maar wij gaan naar een camping waar je de auto niet bij de tent mag parkeren, en om nou elke keer met je foto toestel/laptop/telefoon, etc naar de auto te lopen is ook niet erg handig.

Wat mij zelf handig leek is als je een bankje van de vouwwagen van een slot kan voorzien zodat je alles in de ruimte onder de bank kan plaatsen.

Mogelijk zijn er ook nog andere opties, ik hoor ze graag  :)

panevino

Er zijn kleine kluisjes te koop, die je doorgaans met bouten aan je wagen moet vastmaken. Het zijn echter vaak KLEINE kluisjes en of er flinke fototoestellen in gaan moet je vooraf even bezien.

Een andere optie is je auto als kluis gebruiken, aangezien die vaak een goed alarm heeft. Alleen kan dit verzekerings-technisch nog een probleem opleveren, dus dat moet je dan wel eerst effe goed checken... Wat de betere verzekering is, auto- of reisverzekering.
// Marcellino Pane e Vino \\

CEO

Telefoon draag je op de man: geen extreem veilige opberging nodig.
Laptop: Als ik naar een grotere camping zou gaan, waar de auto niet naast of vlak bij de tent kan, zou ik die niet meenemen.
Fototoestel: als je een 'gewone' hebt: geen probleem: uit zicht leggen. Heb je een extreem duur exemplaar: zorg dat hij goed verzekerd is.

Een bankje op slot doen lijkt mij averechts werken: dan weten slechtgezinden dat de kostbaarheden daar liggen.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

famprima

Vond het ooit een goed idee van vrienden van ons:
nemen een extra koelbox mee, lege pakken sap. Leggen dure spullen onderin koelbox, lege pakken erop (valt niet op dat ze leeg zijn). Op het eerste gezicht dus een koelbox, niet boeiend.

Steven

Tja, dat deden wij ook altijd: opbergen waar het niet wordt verwacht. Al moet ik zeggen dat onze laptop niet zo goed tegen de kou van de koelkast kon... ::)

Yella

Ik blijf er bij, niet te veel dure spullen meenemen. En uit het zicht leggen natuurlijk. Geld en paspoorten draag ik altijd bij me in een gordel om mijn middel. Die wil je echt niet kwijtraken in het buitenland. Dat zijn ook wel de belangrijkste en duurste spullen die we meenemen. Een kluisje is natuurlijk altijd wel handig. En de prijs valt wel mee voor rond de 35 Euri. Als we slapen hebben we overigens deze spullen in de slaapcabine liggen. Onder het kussen of vlak naast ons. Knap als iemand et daar ongemerkt weg pakt.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

famprima

Citaat van: Steven op juni 15, 2010, 06:23:47 PM
Tja, dat deden wij ook altijd: opbergen waar het niet wordt verwacht. Al moet ik zeggen dat onze laptop niet zo goed tegen de kou van de koelkast kon... ::)

oude koelbox, niet áan  ::)

Teus

Citaat van: CEO op juni 15, 2010, 08:20:13 AM
Telefoon draag je op de man: geen extreem veilige opberging nodig.
Laptop: Als ik naar een grotere camping zou gaan, waar de auto niet naast of vlak bij de tent kan, zou ik die niet meenemen.
Fototoestel: als je een 'gewone' hebt: geen probleem: uit zicht leggen. Heb je een extreem duur exemplaar: zorg dat hij goed verzekerd is.

Een bankje op slot doen lijkt mij averechts werken: dan weten slechtgezinden dat de kostbaarheden daar liggen.
Toch is het vertragend en je kan de sloten weg werken. (schilderij voor de kluis)
Verzekering technisch is het wel de oplossing, als ze d'r bij komen om de spullen te pakken moeten ze braakschade maken.

coinoperator

Wij hebben een kluis in de Cocoon waar cash, cards, telefoons enzo ingaan.
Spullen op het lijf meenemen gaat alleen op textielcampings...

geertje68

:? :? Doe ik aan struisvogelpolitiek of kan het kloppen dat ik op de campings waar wij komen nog nooit gehoord heb van een tent/vouwwagen/caravaninbraak??

Nu staan wij meestal op natuurachtige campings, nooit op van de overgeanimeerde kermiscampings, misschien scheelt dat.

Anyway, als wij een dagje weg zijn van de camping, gaat wel altijd een tas met portemonnees, papieren en mobieltjes mee maar de laptop bijv blijft gewoon in de tent. Misschien zijn we te goed van vertrouwen. En dat voor echte randstedelingen..
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo