bandenmaat Jamet

Gestart door Alberik, april 22, 2009, 06:28:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alberik

ik heb een Jametic uit 2002. Hier zitten nog kleine banden 5.00 x 10 op. De nieuwe modellen hebben allemaal grotere 13 inch banden. Kan ik onder mijn Jametic ook deze banden gebruiken?

mr4hughz

kleine kans dat het kan .. je zit namelijk met je "as" en met de wiel kasten ..

beste overgens wat je kan doen is ipv "lucht" is stikstof in je 10" bandjes laten pompen tussen de 0,50 en 2,- per band en je kan er dan 100/110 mee rijden zonder dat ze snik heet worden en ze blijven beter/langer op spanning

mijn vouwwagen heeft 10" banden en ik heb het gedaan .. 1) de kosten zijn het niet en ik heb er veel plezier van gehad .. er was een duidelijk verschil tussen lucht en stikstof gevuld ..

marcel.s

ik ga binnenkort proberen om er 13"onder te gooien ik zal foto's maken van hoe en wat . ;)

Alberik

mijn reden om er grotere banden onder te zetten is niet zozeer dat ze te heet worden. Het is meer omdat ik de wagen op blokken rij omdat ik anders zoveel tentdoek overhoud, of het tentdoek erg ver uit moet zetten. Ik ben al diverse malen in Frankrijk geweest, en reed daar soms 120 op de tolweg. Tijdens een stop checkte ik wel altijd de temperatuur van de banden.

boretti

Citaat van: marcel.s op april 25, 2009, 11:45:44 PM
ik ga binnenkort proberen om er 13"onder te gooien ik zal foto's maken van hoe en wat . ;)

En...... Hoe is het geworden?

Alpe

Jaaah beste Alberik,

Ik ben ook benieuwd naar 13"" banden/wielen,.. Ik, wij hebben ook een Jametic met identieke problemen, welke je beschreef,...
Graag je foto,s !!
Hartelijke groet,
Alp

irene1979

wij hebben precies het zelfe probleem, hoe is het gegaan?

Alberik

Ik ben er verder niet meer mee bezig geweest. Ik kan je dus niet verder helpen.