Disselbak én fietsstaander op dissel

Gestart door GlobetrotterXXL, juli 10, 2012, 06:25:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

GlobetrotterXXL

Hoi!

Wij hebben sinds kort een "nieuwe" tweedehandse Jamet Louisiana uit 1997.  VW is in prima staat, maar alles kan beter, nietwaar?  Wij hebben er de standaard disselbak bij gekregen, diegene met het plastic Jamet deksel.  Dit deksel is nog in goede staat, dus niet noodzakelijk aan vervanging toe.  Nu heb ik van mijn vader een staander gekregen om een twinny load fietsdrager op een dissel te monteren, bóven een disselbak.  Het geheel bestaat uit een dikke ijzeren galva frame, hetgeen ertoe bijdraagd dat de fietsdrager zelf ongeveer 10 cm boven de disselbak komt uit te steken.  Toch nog enkele vraagjes;
- Is het doenbaar om dit frame te monteren, want heb momenteel té weinig ruimte tussen disselbak en wagenbak.  Wil evt. disselbak nog 4 cm naar voor zetten, tot tegen het uiteinde van de V-dissel waar de koppeling gemonteerd is.
- Wat met kogeldruk? (we willen ook onze frigo in de disselbak, gelet hier inmiddels ook 12v voorzien is)

Ga desgevallend wel een ander deksel moeten laten plooien, want het opstaande Jamet deksel gaat te hoog zijn, en anders moet ik gans die beugels gaan aanpassen...

Groetjes,

Bart

GlobetrotterXXL

Met een uitgebalanceerde kogeldruk van inmiddels al 50 kilogram, ga ik dit project toch maar laten varen!
Mag wat mij betreft dus een slotje op!

Bart