Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: sluiting bermkeuken jametic  (gelezen 5002 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeeWee

  • Gast
sluiting bermkeuken jametic
« Gepost op: mei 12, 2011, 12:04:08 pm »

De sluiting waarmee de "kast"ruimte (oftewel het grote luik aan de achterzijde waar ook de verlichting en kentekenplaat op zit)
 bij mijn jametic bermkeuken (bj2000) wordt afgesloten, sluit aan één kant niet goed waardoor er een paar mm speling op zit.
Ik ben bang dat onder het rijden de sluiting los zou kunnen schieten met alle gevolgen van dien...
Wie weet hier een oplossing voor???

Zijn deze sluitingen ook los verkrijgbaar?? Wellicht ook voorzien van een slot erop net zoals bij de disselbak??

vriendelijke groet
Jan-Willem
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.698
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:sluiting bermkeuken jametic
« Reactie #1 Gepost op: mei 12, 2011, 12:12:31 pm »

Is er iets verbogen? Of is het rubber verdwenen?

Het soort sluitingen is los verkrijgbaar bij de bouwmarkt. De echte Jamet-sluitingen zijn vast en zeker bij de dealer te koop.... Maar dat zal je probleem niet oplossen.

Een foto kan veel verduidelijken, heb je die toevallig?
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

screech

  • Gast
Re:sluiting bermkeuken jametic
« Reactie #2 Gepost op: mei 12, 2011, 12:30:15 pm »

Ik heb dezelfde sluitingen op mijn trigano oceane keuken zitten. Hier zitten ook gaatjes in om de sluiting zelf te kunnen vergrendelen met een hangslotje.

Er zit dan een gaatje in zowel het bewegende als het vaste deel van de sluiting. Als de sluiting dicht is (dus de klep met verlichting is gesloten) zitten de gaatjes precies boven elkaar en kan je er een slotje doorheen haken.
Snap je wat ik bedoel?
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:sluiting bermkeuken jametic
« Reactie #3 Gepost op: mei 12, 2011, 12:42:51 pm »

Ik ben bang dat onder het rijden de sluiting los zou kunnen schieten met alle gevolgen van dien...

Dit zal wel meevallen. Het afdekzeil en de elastieken houden het e.e.a. nog wel tegen. Maar zover ik weet kun je ze inderdaad borgen net als de sluitingen waarmee de keuken aan de wagenbak zit. Het rubber tussen klep en keukenbak wil ook nog weleens loslaten.
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re:sluiting bermkeuken jametic
« Reactie #4 Gepost op: mei 12, 2011, 01:46:38 pm »

Ik had bij mijn keuken aan een zijde het gaatje iets groter gemaakt en er een klein hangslotje aanhangen. Ook aan de wagenbak heb ik het gaatje groter gemaakt.  2 slotjes met een sleutel, gekocht bij Gamma. Slotjes waren van Yale.
Ze kunnen zo ook niet de zaak los maken als je ergens stil staat of voor de deur.
Henk
Gelogd

naat

  • Gast
Re:sluiting bermkeuken jametic
« Reactie #5 Gepost op: mei 12, 2011, 05:16:03 pm »

In die van ons (Arizona) zitten ook gaatjes met daarin een borgpin (zo'n megahaarspeld).
Werkt ook perfect en geen sleutels die kwijt kunnen raken.
Al waren we de borginnen ook al kwijt.  ::)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.867
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:sluiting bermkeuken jametic
« Reactie #6 Gepost op: mei 12, 2011, 07:39:00 pm »

Ik had bij mijn keuken aan een zijde het gaatje iets groter gemaakt en er een klein hangslotje aanhangen. Ook aan de wagenbak heb ik het gaatje groter gemaakt.  2 slotjes met een sleutel, gekocht bij Gamma. Slotjes waren van Yale.
Ze kunnen zo ook niet de zaak los maken als je ergens stil staat of voor de deur.
Henk
Zo heb ik het ook gedaan. Heb alleen 3 slotjes gekocht, 1 op reserve en eventueel om de keukenklep vast te kunnen zetten.
Wat betreft de losse sluiting, is dit slijtage, of zitten de popnagels niet goed vast. Misschien gewoon de popnagels uitboren en de sluiting opnieuw beter vastzetten. En anders een splitpen er door, kun je bij iedere Welkoop of andere boerenwinkel wel kopen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 1999
Re:sluiting bermkeuken jametic
« Reactie #7 Gepost op: mei 12, 2011, 09:24:59 pm »

mmm.. ik durf het haast niet te zeggen... gebruik gewoon twee spijkertjes...
Gelogd

JeeWee

  • Gast
Re:sluiting bermkeuken jametic
« Reactie #8 Gepost op: mei 12, 2011, 10:33:26 pm »

bedankt voor alle tips!!!
Ze zijn allemaal bruikbaar lijkt me,
nu nog een keuze maken  ;)
ik denk dat het de haarspeld wordt,
maar als anti-diefstal tip vind ik het slotje ook wel een goed idee

nogmaals dank voor de reacties

groet
Jan-Willem
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:sluiting bermkeuken jametic
« Reactie #9 Gepost op: mei 13, 2011, 12:16:19 am »

zelf had ik hetzelfde probleem bij onze scout pivo vouwwagen. de ene kant was heel, de andere kant kaduuk.

bij de praxis een zwaar model kistsluiting gekocht, zo heten die klemmen, op de wagen gemonteerd met popnagels nadat ik eerst gaten in de wagenbak heb geboord en nu zit de keuken op een degelijke manier bevestigd aan de wagenbak.

dat dit een stevige constructie betreft behoeft geen betoog, conplete bruggen (zaltbommel, spoorbrug en de oude brug, rijksweg a2 tussen vianen/nieuwegein) zijn in het verleden aan elkaar gepopnageld. deze popnagels heten alleen blindklinknagels. feitelijk gezien hetzelfde als popnagel.

vraag me alleen af hoe degelijk de kistsluiting van de praxis zelf is  :+
« Laatst bewerkt op: mei 13, 2011, 12:18:17 am door mvdkant »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.698
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:sluiting bermkeuken jametic
« Reactie #10 Gepost op: mei 13, 2011, 06:45:07 am »

dat dit een stevige constructie betreft behoeft geen betoog, conplete bruggen (zaltbommel, spoorbrug en de oude brug, rijksweg a2 tussen vianen/nieuwegein) zijn in het verleden aan elkaar gepopnageld. deze popnagels heten alleen blindklinknagels. feitelijk gezien hetzelfde als popnagel.

Dat is niet helemaal hetzelfde... Bruggen maar ook schepen werden vroeger geklonken. Maar dat heet niets met popnagelen te maken. De popnagels die ik ken zijn van aluminium en worden koud gemonteerd, terwijl de klinknagels van ijzer zijn en heet in model worden gebracht...

Hoewel je vergelijk niet klopt, denk ik wel dat pop-nagels hiervoor stevig genoeg zijn.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

mvdkant

  • Gast
Re:sluiting bermkeuken jametic
« Reactie #11 Gepost op: mei 13, 2011, 07:26:52 am »

ceo, bedankt voor je correctie. ik doelde eigenlijk meer op het principe.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal