Mijn Cocoon met basekitchen, wat aanpassingen ......

Gestart door robbas, juni 16, 2016, 04:39:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

robbas

Hallo allemaal,

Ik heb al veel gehad aan de tips en aanpassingen die anderen maakten. Voor een deel heb ik ze overgenomen, sommige heb ik gedeeltelijk gebruikt. Daarom werd het wel eens tijd om wat plaatjes te posten.

Misschien dat andere Cocoon bezitters dat weer kunnen (her)gebruiken. Of concluderen dat ze het niks vinden natuurlijk  :)

Wat heb ik gedaan:
- Touwtjes aan de kunststof bakjes om ze er uit te tillen
- Haken voor de stokken die ik niet veel gebruik (ruimte besparend)
- De basekitchen voorzien van 1 ingangsdoos en 3 uitgangscontactdozen zodat ik geen losse verdeeldoos onder de Holtkamper hoef te leggen. De koelkast heb ik reeds intern daarop aangesloten.
- Een waterdichte aardlekschakelaar in mijn verlengkabel naar de camping (geen foto). Hierdoor is de basekitchen volledig beveiligd en kost het geen ruimte. Holtkamper plaatst namelijk lef een verdeeldoos met aardlek in de keuken maar dat kost onnodig veel ruimte vind ik.
- Een uitneembare /aanpasbare vakkenindeling gemaakt in de basekitchen. Op de bodem ligt tapijt tegen het schuiven.
- Een keukentafel. Is al veel gedaan en heb al veel plezier ervan gehad. Ik laat het zien omdat ik voor de tafelkoppeling een ´gewone´ steigerbuis voet heb gebruikt die je bij de bouwmarkt kunt kopen. Deze heeft een inbusmoer maar dat heb ik opgelost door er een afgezaagde inbussleutel in te lijmen (2-componentenlijm)

Het heeft allemaal goed gewerkt de afgelopen weken in Wales. Daarom nu maar een wat terugmelden op het forum. Iedereen veel dank voor bijdragen die mij op weg hebben geholpen.

groeten en alvast veel klapplezier,
Rob

Yella

Mooi opgelost allemaal. Een aantal dingen had ik ook al aangepast. Ik zie dat je onderkant van de kookpitten onbeschermd is. Die is erg kwetsbaar. Ik heb daaronder een aluminium plaat op maat gebogen zodat je niet meer tegen de kwetsbare leidingen kunt stoten. Indeling in de keuken had ik simpel door er 2 bananendozen en 2 kleine doosjes er in te zetten. Simpel, snel en goedkoop en werkte voor ons prima.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

shoppie

Goede tip voor de tafel, wij zoeken nog een oplossing. Zullen hem meenemen in de overwegingen.
Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330

robbas

Hallo Yella, dank voor je reaktie,

Dat is een goeie tip, daar ga ik eens over nadenken! De onderkant is inderdaad kwetsbaar en dat lijkt me een mooie manier om dat op te lossen. Staan er al foto´s van op het forum? Ik heb jouw eigen Cocoon topic in het verleden geraadpleegd maar herinner me het niet direct.

Rob

Diep

Er staan wel foto's op dit forum en volgens mij was dit bij een aanpassing van een kyte

Was even zoeken maar heb iets gevonden.

robbas

Hallo Diep,

Bedankt! Ik ga eens even kijken hoe ik aan zo´n mooi stukje geperforeerd aluminium kan komen!

groeten,
Rob

nikkel1964

Citaat van: robbas op juni 17, 2016, 11:04:21 AM
Ik ga eens even kijken hoe ik aan zo´n mooi stukje geperforeerd aluminium kan komen!

Volgens mij verkoopt iedere willekeurige bouwmarkt dat wel, heb er net nog mee in mijn handen gestaan bij de plaatselijke G*MM* in ieder geval  :)

Yella

Citaat van: robbas op juni 17, 2016, 08:39:50 AM
Hallo Yella, dank voor je reaktie,

Dat is een goeie tip, daar ga ik eens over nadenken! De onderkant is inderdaad kwetsbaar en dat lijkt me een mooie manier om dat op te lossen. Staan er al foto´s van op het forum? Ik heb jouw eigen Cocoon topic in het verleden geraadpleegd maar herinner me het niet direct.
Rob
Daar staan alle foto's in van wat ik heb aangepast. Gewoon ff lekker doorbladeren.

Yella

Citaat van: Diep op juni 17, 2016, 09:55:44 AM
Er staan wel foto's op dit forum en volgens mij was dit bij een aanpassing van een kyte

Was even zoeken maar heb iets gevonden.
Zo heb ik het ook ongeveer, maar dan een normaal stuk aluminium wat nog in het hok lag.

Hemertje

Citaat van: robbas op juni 16, 2016, 04:39:16 PM
Wat heb ik gedaan:
- De basekitchen voorzien van 1 ingangsdoos en 3 uitgangscontactdozen zodat ik geen losse verdeeldoos onder de Holtkamper hoef te leggen. De koelkast heb ik reeds intern daarop aangesloten.

groeten en alvast veel klapplezier,
Rob

Hoi Rob,

welke wandcontactdozen heb jij hier toegepast?

robbas

Hoi,

Ik heb destijds flink gezocht naar inbouwdozen die zo ondiep waren dat ze
- goed achter de koelkast te monteren waren
- mij een goed gevoel gaven over de waterdichtheid

Ik ben toen uitgekomen op:

8245649   4   SCHUKO panel socket black IP54 in use

7917560   4   Surface back box for schuko socket

Groeten,
Rob