Geur / stank Akwamat

Gestart door zoomer, juni 18, 2018, 01:41:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

zoomer

Hallo,

We hebben een camplet vouwwagen met in beide bakken akwamatten. De geur van die dingen is echter ondraaglijk (ook in de matrassen getrokken).

Dus we hebben de matten maar buiten gehangen (nu al drie weken) maar de geur is er nog steeds niet uit.

Is iemand hier bekend mee? En zo ja weet iemand er een oplossing voor?

Bedankt voor de reacties.

superkoe32

Citaat van: zoomer op juni 18, 2018, 01:41:01 PM
Hallo,

We hebben een camplet vouwwagen met in beide bakken akwamatten. De geur van die dingen is echter ondraaglijk (ook in de matrassen getrokken).

Dus we hebben de matten maar buiten gehangen (nu al drie weken) maar de geur is er nog steeds niet uit.

Is iemand hier bekend mee? En zo ja weet iemand er een oplossing voor?

Bedankt voor de reacties.

Laten weken in een tapijreininger? Zoals bv die van HG. Daarna flink inspuiten met een luchtverfrisser achtig iets? Wellicht helpt het iets..

zoomer

Bedankt voor de tip. Ik heb het idee dat de geur in de vezel zelf zit. Zijn er verder nog ervaringen? Of stinken de andere akwamatten niet?

sanderv

Het valt bij ons eigenlijk wel mee. De mat ruikt van zichzelf niet heel fris, maar zeker niet ondraaglijk. Wel spoel ik het ding bij terugkomst altijd door hem een poosje te laten weken in een metselkuip met sop van allesreiniger. Daarna uithangen,  tuinslang erover en drogen in de zon (uv).

zoomer

We hebben ze nu een middag in een bad met allesreiniger gehad, afgespoeld en nu weer buitenhangen. Ik ben benieuwd.

@Sanderv wat bedoel je specifiek met in de zon : UV ?

sanderv

O, rechtstreeks in zonlicht heeft een neutraliserende werking op bacteriƫn, schimmels en vlekken. Witte was met vlekken die er niet uit willen? Hang maar een poosje in de zon (het ouderwetse bleekveldje). Idem voor een fles grondwater die je als drinkwater wil/moet gebruiken. Meer dan 6 uur in een transparante fles in de zon leggen.