Veren uit de buizen en klikkers erin?

Gestart door marcoprofittlich, maart 06, 2012, 08:42:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

marcoprofittlich

Is het moeilijk om de veren uit de buizen te halen en van die klikkers erin te zetten?
Je kan dan de buizen makkelijker opbergen en de 'kruizen' apart opbergen.
Ook ben je van die veren af die uitgerekt zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja waar haal je de klikkers?

Richard

Citaat van: marcoprofittlich op maart 06, 2012, 08:42:12 PM
Is het moeilijk om de veren uit de buizen te halen en van die klikkers erin te zetten?

De klikers koop je in iedere goede kampeerwinkel. let wel op dat je de juiste maat hebt. er zijn verschillen.

ff

Moeten er alleen gaten in de buizen denk ik?

Ik had het er eerder vandaag al over. Die rot kruizen...

gaan

Je hoeft alleen maar op de juiste plaats een gat te boren.
Doe dit wanneer de buizen gekoppeld (in elkaar geschoven) zijn de gaten zitten dan gelijk op de juiste plek en dan hoef je niet te meten.

Zorg dat je iets groter boort dan datbhet dopje is zodat het soepel klikt maar ook weer niet te groot want dan krijg je speling.
Eventueel de buitenbuis een halve mm groter boren dan de binnenbuis.

Vervolgens schuif je zo'n verend dopje in de binneste buis en klaar is kees

Ik heb ook wel eens een klikker op een andere plek in dezelfde buis geplaatst omdat het andere gaatje was uitgelubberd. Werkt prima.
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

ff

Dat klinkt interessant eigenlijk.
Scheelt een hoop gemopper denk ik.

Nadeel... nog meer kans om je handen en armen te verbranden bij het afbreken.

muis

Wat je er wel voor terug kunt krijgen is een hoop gepuzzel met de buizen. Wij hebben de laatste vakantie nog een veer vervangen. We hebben na stormschade aan een buis een nieuwe gekocht, gaatje erin geboord, nieuwe klikker in de andere buis geschoven. dat ging echt heel makkelijk :J Klikkers en veren zijn gewoon te koop in een goede kampeerwinkel.

beatleenco

Citaat van: marcoprofittlich op maart 06, 2012, 08:42:12 PM

losse Buizen?..Kruizen??...heb je toch niet nodig bij een Camplet :H :> bier

faba

Heb zitten nadenken over hert puzzelprobleem. Dat is voor mij in elk geval met die grote voortent (jamet arizona) één van de tijdvreters bij het opzetten  :(
En die f??$^$îng veren zijn van die ruimtevreters

Zou het niet mogelijk zijn om alle buizen met elkaar te verbinden nadat je de eerste opzet hebt gedaan dmv een touwtje (even loodje aanhangen en door alle lengetebuizen doorhalen. Dan een soort rubbertje aan de uiteinden in de buizen (aan elk eind) met gaatje om het touwtje een beetje vast te klemmen.  :? Touwtje een stuk langer laten aan beide uiteinden om bij het plooien touw over te hebben.

Om uitelkaar te halen, klikkers los en touwtjes laten vieren.

In feite kan het ook met elastiek aan de lopende meter, zelfde principe als bij zo'n glasvezelstokken. Is misschien veel werk de eerste keer  ::) maar het is 1 keer?

CEO

Onze indruk van de Louisiana was dat de tent best logisch in elkaar zat (voor een Frans product). Wij hebben nooit iets aan markering gedaan.

Hoe losser alle stokken en kruisingen, hoe gemakkelijker inpakken. Met jouw 'touw' methode, maak je de bundel alleen maar groter. Er is een risico dat de verschillende bundels bij elkaar in de knoop raken. Ik denk dat het sneller maken van een Louisiana en/of Arizona vooral zit in:
1. Slim opbergen. Niet alleen compact, maar ook snel pakbaar/opbergbaar
2. Goede taakverdeling.

Linksom of rechtsom blijft het een bouwwagen. 
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Blackraven

Mijn ouders gebruikten vroeger verschillende kleuren elektrotape om bij elkaar horende buizen te markeren, misschien een idee?
Edit: dit staat een beetje onduidelijk  ::) dezelfde kleur tape voor bij elkaar horende buizen, ander setje andere kleur(combinatie) uiteraard...

jsteijn

Citaat van: faba op april 20, 2012, 10:17:22 AM
Zou het niet mogelijk zijn om alle buizen met elkaar te verbinden nadat je de eerste opzet hebt gedaan dmv een touwtje (even loodje aanhangen en door alle lengetebuizen doorhalen. Dan een soort rubbertje aan de uiteinden in de buizen (aan elk eind) met gaatje om het touwtje een beetje vast te klemmen.  :? Touwtje een stuk langer laten aan beide uiteinden om bij het plooien touw over te hebben.

Om uitelkaar te halen, klikkers los en touwtjes laten vieren.

In feite kan het ook met elastiek aan de lopende meter, zelfde principe als bij zo'n glasvezelstokken. Is misschien veel werk de eerste keer  ::) maar het is 1 keer?

Dat met elastiek doen lijkt me het makkelijkst. Nooit meer puzzelen en lekker alles bij elkaar.
Nadeel idd wel dat de pakmaat anders wordt, maar dat hoeft geen probleem te zijn, dat is persoonlijk. Als je alleen de lengtes zo doet en niet de kruizen, dan valt het denk ik wel mee.

Dat ze door elkaar raken voorkom je door ze even bij elkaar te binden met een postelastiek.

faba

Ik denk alleszins dat het compacter bij mekaar zal pakken dan met die veren ertussen.

Voor het opbergen an sich heb ik ook al een methode gevonden, alleen nog niet kunen maken door het druilerige weer hier :I.
Ik heb nog een oude tuintafel staan die in feite heel goed kan gebruikt worden op de camping ook. De poten zijn er gemakkelijk op en af te zetten. Ik heb ontdekt dat die precies tussen de bankjes past. Laat ik nu ook nog houten blokjes hebben liggen die voor iets anders dienden en die op een goeie hoogte gezaagd en geschuurd zijn.
Deze ga ik onder het blad monteren en wel zo dat er als het ware 3 brede en platte compartimenten ontstaan onder dat blad. Dan kan ik de stokken er zo onder bergen. Zo bij te gerakan bij de montage, zonder dat de rest van de prul er eerst uitmoet en bij een tussenstop overnachting kunnen de rest van de stokken er lekker blijven liggen want over dat tafelblad kan je gewoon lopen.

Nog een projectje, beuh heb nog veel te doen voor we wegkunnen en das al eind juni  :>

stkl

Citaat van: beatleenco op maart 07, 2012, 04:53:56 PM

losse Buizen?..Kruizen??...heb je toch niet nodig bij een Camplet :H :> bier
WW

(waar is de I'm with stupid smiley eigenlijk?