Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Opzetten Roadmaster Ideal  (gelezen 5567 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JosAikema

  • Gast
Opzetten Roadmaster Ideal
« Gepost op: juni 20, 2012, 07:20:09 pm »

Hallo,

Ik heb net een 2e hands Roadmaster Ideal gekocht van iemand die hem zelf nooit heeft opgezet. Vanavond maar eens een poging gewaagd om met hulp van het instructieboekje deze op te zetten. En daar kwam ik dus totaal niet uit.

Heeft iemand toevallig een opzetinstructie (foto. video, betere tekst) om de Roadmaster Ideal op te zetten? Of zou iemand bereid zijn in de buurt van Harderwijk dit een keer samen met mij te doen zodat ik foto's kan maken?

Groet,
Jos
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Opzetten Roadmaster Ideal
« Reactie #1 Gepost op: juni 20, 2012, 07:30:04 pm »

in dit lijntje staat de opzet instructie,
hopelijk helpt dit je.
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,6819.0.html
enne welkom hier WW
Gelogd

JosAikema

  • Gast
Re: Opzetten Roadmaster Ideal
« Reactie #2 Gepost op: juni 20, 2012, 09:29:00 pm »

Dank voor het welkom  :)

Dat boekje heb ik ook in originele staat. Toch helpt me dat niet echt met opzetten. Ik hoop eigenlijk dat iemand een keer voor zichzelf foto's of video of een duidelijke beschrijving heeft gemaakt.
Groet,
Jos
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Opzetten Roadmaster Ideal
« Reactie #3 Gepost op: juni 20, 2012, 09:30:01 pm »

Hoi,
Tegen welke problemen loop je dan op?
Gelogd

JosAikema

  • Gast
Re: Opzetten Roadmaster Ideal
« Reactie #4 Gepost op: juni 20, 2012, 10:02:48 pm »

Citaat
Tegen welke problemen loop je dan op?

  • Ik heb  erg veel stokken en geen idee waar welke stok voor is.
  • Het instructieboekje spreekt over:
    7. De losse opzetstokken, die niet met het frame in het foudraal
    verpakt zitten, aan de bovenste buizen van het wagenframe
    steken. LET OP: er is een rechtse en een linkse opzetstok.
    8. Nu met deze opzetstokken de tent uit de wagen trekken en de
    pin die onder aan de opzetstok zit, in bet daarvoor bestemde
    gat in het deksel steken. De wagentent vouwt dan verder door.
Geen idee wat ik nu precies moet doen en met welke stok in waar in moet steken
  • Vervolgstappen zijn dan ook erg lastig omdat ik geen idee heb welke stokken ik moet gebruiken voor de wagentent.
Gelogd

JosAikema

  • Gast
Re: Opzetten Roadmaster Ideal
« Reactie #5 Gepost op: juni 24, 2012, 02:52:34 pm »

Met hulp van een vriendelijke lezer van mijn hulpvraag op het vraag&antwoord deel van de website van Roadmaster ben ik er achter gekomen en wil dit graaf met iedereen delen.

De twee losse opzetstokken zijn de 3-poten met een pin erin. Het lange uiteinde (zonder pin) schuif je op de stokken die aan het buitenste dak (die verst uit de bak komt). Met hulp van deze stokken trek je dan de tent uit de wagen. De driepoten zet je dan met de pin vast in het deksel (stok staat dan schuin van de bak af) en het andere pootje van de driepoot (met dop) zet je op de grond. Op de hele korte stokjes rust dan de bedplank die op het deksel gemonteerd zit.

Dan de stokken die je in de stokken aan de buitenste dak hebt gestoken omhoog schuiven totdat de klik eruit komt. De stokken boven het bed (de wagen) ook omhoog klikken en vastzetten met de vleugelmoeren.

Groet,
Jos
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Opzetten Roadmaster Ideal
« Reactie #6 Gepost op: juni 24, 2012, 03:32:27 pm »

Met hulp van een vriendelijke lezer van mijn hulpvraag op het vraag&antwoord deel van de website van Roadmaster ben ik er achter gekomen en wil dit graaf met iedereen delen.

Bedankt voor de credits Jos.  8)    Maar zelf heb ik het ook grotendeels via hun website geleerd. 
Gelogd

JosAikema

  • Gast
Re: Opzetten Roadmaster Ideal
« Reactie #7 Gepost op: juni 24, 2012, 10:38:44 pm »

Mooi, ik wist niet of je hier ook aanwezig was. Dank nogmaals.
Gelogd

pat en wen

  • Gast
Re: Opzetten Roadmaster Ideal
« Reactie #8 Gepost op: juni 25, 2012, 03:37:00 pm »

beste jos

ik heb een ideal en als je de opzet instructie volgt en de stokken kloppen dan is het een fluitje van een cent.

wagen diagornaal waterpas zetten.
wagen schuin open zetten en doek voor onder de wagen eraan zetten(pees houder onder de keuken)hoek om en het hoes gedeelte over de zijkant schuiven dan pas open klappen!!!.
bedplaat loshalen en naast de deksel zetten (natuurlijk met poten) dan tent uit de wagen trekken (rustig aan).
de 2 stokken met 2 dikke dikke nokken (boven en onder) in de plank steken.en in de nok (korte schanierende stokken onder.)
de nokken van de wagen omhoog schuiven tent aan de plankkant voorlopig vastzetten.
de 58cm stokken in de nokken schuiven.
dan de voortent stokken even uitsorteren d.w.z staanders even apart. en de 1e kruisstukken van het dak in de 58 cm stokken steken.
staanders eronder en luifel even vast zetten.
dan de voortent er aan ritsen en over de luifel leggen dan de stokken voor de voet afwerken(nokken zijn even lang) en de voortent er overschuiven(let op de hoeken dat daar niet te veel spanning op komt te staan) dan de hele tent van uit de wagen afspannen en je staat zo strak als een aal.
verder een leuke vouwagen waar je veel plezier van kunt hebben SUCCES

afz pat en wen
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal