vochtvreter in de vouwwagen

Gestart door muis, juli 12, 2009, 12:13:48 AM

Vorige topic - Volgende topic

poldertoerist

We hebben natuurlijk best een koude winter gehad. dan is de lucht al snel een stuk droger. Dat zou er zomaar mee te maken kunnen hebben. neem daarbij wat je zelf al aangeeft dat de ander periode inderdaad vochtig was.

Geen antwoord op de vraag van Frankie, maar meer in het algemeen een bijdrage:
Ik gebruik bij voorkeur geen vochtvreters (meer) De paar keer dat ik het gedaan heb heb ik ze ook voor een korte periode gebruikt. gewoon om het vocht even weg te krijgen en vervolgens heb ik ze weer weggehaald. inderdaad omdat op een gegeven moment vocht van buiten aangetrokken gaat worden.

het zijn al oude berichten, maar in het begin zie ik iets over rijst met zout. Trek je dan niet behalve vocht ook muizen aan? dat zou ik helemaal al niet durven!
Adventure Awaits

Frankie

Citaat van: poldertoerist op oktober 28, 2013, 11:30:10 AMWe hebben natuurlijk best een koude winter gehad. dan is de lucht al snel een stuk droger. Dat zou er zomaar mee te maken kunnen hebben. neem daarbij wat je zelf al aangeeft dat de ander periode inderdaad vochtig was.
Ja, en we stonden in het voorjaarsweekeind onder bomen. Mogelijk dat het doek dan toch niet helemaal door en door droog was. In dat geval was het misschien toch een goede maatregel.  :)

Citeeromdat op een gegeven moment vocht van buiten aangetrokken gaat worden.
Daar lees je heel uiteenlopende verhalen over. Ik krijg het idee dat als dat zo is, dat zou betekenen dat vochtvreters überhaupt geen nut zouden hebben. Ook niet in bijvoorbeeld kelders.

Citeerin het begin zie ik iets over rijst met zout. Trek je dan niet behalve vocht ook muizen aan? dat zou ik helemaal al niet durven!
Dan moeten die muizen wel van hele zoute rijst houden.  :#

nikkel1964

Bij wagens met een gesloten bak, zoals bijvoorbeeld de CC, lijkt het me sterk dat je vocht van buiten aantrekt. Je vangt met een vreter het al in de wagenbak aanwezige vocht, wat inderdaad bijvoorbeeld is achtergebleven omdat het doek niet 100% droog was of door sterke temperatuursverschillen vrij kwam. Voor muizen ben ik om dezelfde reden ook niet bang, die zullen zich dan eerst door het staalplaat heem moeten vreten (als ze al aan de aandacht van mijn twee professionele muizenvangers ontsnapt zijn...  :# ).

Mijn ervaring tot nu toe is dat de wagen, mits droog ingepakt, ook kurkdroog blijft. Een vochtvreter gebruik ik dan ook niet meer.

Mieke

ik ga hier volledig  :off maar muizen zijn rare dieren. Mijn man durft al eens zelf alcoholische drankjes brouwen. Hij had een mislukt probeersel weggekieperd op onze composthoop waar dus aardig wat alcohol in zat. Nooit gedacht dat daar een muis zou aan knabbelen. Wel die dag heb ik voor het eerst een zatte muis zien voorbij lopen. En ze had aardig wat op aan haar loopstijl te zien. Dus....

Van_looney

Wij doen bij het wegzetten in de opslag, een vochtvreter in een emmer die vast staat in de bak. Nooit problemen mee gehad, ook niet als de vochtvreter zelf overvol geraakt was. Emmerleeg kieperen, nieuwe vulling kopen voor de volgende winter en klaar.

Drees

En een lekker geurtje in de vouwwagen, lavendel of zo, kan dat of trekt dat muizen aan? Lijkt me wel fijn om een frisse tent open te klappen :O