watervoorziening Livingstone

Gestart door Frankie, september 10, 2012, 05:42:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

Frankie

Inmiddels is er een tweede 12V aansluitinkje voor je weet maar nooit, heb ik de 12V kabel van de keuken naar de wagenbak gelegd ten behoeve van de binnenverlichting, zijn de waterdichte LED strips en alu profiel besteld, met een remote controller/dimmer voor de binnentent en een dimmer voor de keukenverlichting. Me willen tenslotte geen kerstboom als het donker wordt.  :#

Frankie

En de eerste uberluxe verlichting werkt. De LED strip is voorzien van een diffusor en is dimbaar om ervoor te zorgen dat het geen vuurtoren of kermisverlichting wordt. :)

https://youtu.be/LeOz6p2Vss4

nieuweklapster

Theu

herowebe

Frankie

En de remote voor de LED strip voor de slaapkamer.  :P
Moet alleen nog op maat gemaakt worden en er moet een zakje in de binnentent genaaid worden waar de remote te vinden is. Geen gedoe meer  met een zaklamp 's nachts.

https://youtu.be/VBpodaoyGxo

Krizz

Ik begrijp  hieruit dat jouw wagen midden op het veld komt  te staan als demo tijdens het klapweekeinde?
The KubbKing is dead... long live the New King

Frankie

Citaat van: Krizz op april 17, 2015, 03:40:19 PM
Ik begrijp  hieruit dat jouw wagen midden op het veld komt  te staan als demo tijdens het klapweekeinde?
Uhh, nee, maar als je kijkt naar dat kruis op de afstandsbediening; dat zijn vier buttons, links en rechts voor snelheid en boven en onder voor effectkeuze. Onzinnig voor de binnentent (onzinnig voor kamperen, kan ik beter zeggen), maar je krijgt ze er nu eenmaal bij.  ::)

Eén van de 10 mogelijke  effecten is:   . . . _ _ _ . . .

Dus als redding vereist is, is mijn wagen wel degene die eventueel de noodsignalen kan uitzenden. :#

Krizz

The KubbKing is dead... long live the New King

Frankie

Inmiddels de twee reservebakken voor mijn  watervoorziening naar het straal- en moffelbedrijf gebracht. De huidige bak begon toch al snel beschadigingen te vertonen. En dat kenne we nie hebbe.  :N

Frankie

Vandaag de bakken weer terug. Had ik meteen moeten doen... Kostte een drol en het resultaat ziet eruit alsof het rechtstreeks van Aart Kok zelf af komt. :). Volgende week ga ik het eiken werkblad uit de oude bak in de gepoedercoate bak monteren. :)

Frankie

Het is wat later geworden, maar de gepoedercoate bak zit eronder. Nu alleen nog de spansluitingen van de oude bak erop, maar daarvoor moet de wagen uit de stalling. Ook moet ik nog uitzoeken waar het aanzuigen van valse lucht vandaan komt, waardoor in de aanvoerleiding het water terug in de tank loopt.

linda75

prachtige oplossing. wij overwegen ook een livingstone te kopen maar zitten idd met de watervoorziening. mijn man vond de aart kok oplossing wel heel simpel . dan is deze echt een prachtig alternatief. hoe hangt u hem alleen aan de bestaande keuken als ik vragen mag??

Frankie

Dit alternatief staat niet zo mooi bij de nieuwe Livingstone omdat de keuken daarvan afgeronde hoeken heeft.

Ik heb aan de zijkant van de watervoorziening twee pennen van raam uitzet-ijzers gemonteerd (zie foto) die vallen in twee gaten die ik in de zijkant van de keuken heb geboord.
De bak wordt vervolgens met twee spansluitingen naar de keuken toe getrokken en ondersteund door één ingekorte telescopische tentstok (zoals op een eerdere foto te zien is).

linda75

mooi bedacht allemaal hoor.. complimenten.