HK Cocoon Aero

Gestart door Edwin_V, oktober 20, 2012, 09:26:59 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimS

Zondag hebben wij ook gebruik gemaakt van de beursaanbieding.
Redenen: lage prijs (lekker hollands argument), de afsluitbare ruimte onder de luifel (want wij kamperen veel op hoogte, dan is dit makkelijker te verwarmen), meer bagageruimte dan onze oude cocoon (1300 liter t.o.v. 700 liter) en alle voordelen van de gewone cocoon, zoals het snelle opzetten, weinig haringen enz. enz.

schefferdjmj

meer bagageruimte dan de oude cocoon ???
dat is volgens mij echt niet het geval hoor !!
is hetzelfde chassis als de cocoon en dezelfde bak dus dezelfde inhoud...
expliciet naar gevraagd en dat werd bevestigd !!

Swede

Citaat van: schefferdjmj op oktober 23, 2012, 12:05:54 PM
meer bagageruimte dan de oude cocoon ???
dat is volgens mij echt niet het geval hoor !!

misschien vanwege de extension bij het zeil. De 1e cocoons hadden dit niet.
live life outdoors

spikehome

Ziet er leuk uit.
Moet hem natuurlijk eerst in het echt zien ook.
Van de zijkant is deze een beetje kort (t.ov. de kyte).
Bagage ruimte zouden ze de ruimte onder het zeil mee tellen?
Dan zit de kyte zeker op 2000l?

WimS

#19
Citaat van: Swede op oktober 23, 2012, 12:11:28 PM
misschien vanwege de extension bij het zeil. De 1e cocoons hadden dit niet.
Inderdaad, daarom noemde ik ook de bij mijn cocoon beschikbare inhoud (700 liter)......

WimS

#20
Citaat van: spikehome op oktober 23, 2012, 12:18:55 PM
Ziet er leuk uit.
Moet hem natuurlijk eerst in het echt zien ook.
Van de zijkant is deze een beetje kort (t.ov. de kyte).
Bagage ruimte zouden ze de ruimte onder het zeil mee tellen?
Dan zit de kyte zeker op 2000l?
Hij zou langer zijn dan de oude cocoon, het bed is 2.20 meter lang.
De kyte is sowieso langer doordat daar de "cabinelengte" ook de keuken meetelt.

michielw

Owja, nou lukt het ze ineens wél om een acceptabele voorwand voor de Kyte-luifel te maken. Zal wel weer niet mogelijk zijn om deze op een bestaande Kyte te zetten.  :N

Linor

Citaat van: WimS op oktober 23, 2012, 12:45:51 PM
Hij zou langer zijn dan de oude cocoon, het bed is 2.20 meter lang.
De kyte is sowieso langer doordat daar de "cabinelengte" ook de keuken meetelt.

Ik dacht gezien te hebben dat het bed 90 graden gedraaid was ten op zichte van de huidige opstelling, dus meer de binnentent in stak, maar dat was terwijl ik er langs liep, dus zal het wel mis hebben ;)

WimS

Je hebt het goed gezien.

De linker Aero had een gedraaid bed, net zoals bij de AK Livingstone mogelijk is.
Deze had ook de Kyte keuken achterop.

De rechter Aero had de "gewone" indeling van de cocoon, met de keuken op de dissel.

DrogeR

Dit zijn mooie ontwikkelingen bij Holtkamper. Op de foto's lijkt de achtertent niet heel erg strak te staan. Ben benieuwd of dat door de ongelijkheid van de beursvloer komt, en hoe het op de camping is op te zetten.

Zijn er ook varianten met een achtertent zonder extra frame-delen? Zoals de 'gewone' XL uitvoering van de huidige Cocoon?

Helaas ben ik niet in de gelegenheid geweest om de beurs te bezoeken (mede in verband met de vele afwezige merken). Ik was wel van plan om komende zaterdag in de regio Utrecht wat vouwwagens te bekijken (bij Holtkamper en Erica). Ben benieuwd of de Aero dan ook in Bunnik te bezichtigen is.

spikehome

Citaat van: WimS op oktober 23, 2012, 12:45:51 PM
Hij zou langer zijn dan de oude cocoon, het bed is 2.20 meter lang.
De kyte is sowieso langer doordat daar de "cabinelengte" ook de keuken meetelt.
220bed.
Dat was toen de reden dat we niet naar een cocoon gingen kijken.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk


panevino

Met het draaien van het bed heb je eigenlijk een Astro ... Althans, in basis was dat onderhand 1 vd grootste verschillen tussen deze 2 types.

Goed, ze gaan bij HK dus wat namen en modellen wijzigen/stroomlijnen.
// Marcellino Pane e Vino \\

villeke

Ik heb hem maandag op de beurs gezien. Mooi spul en ik ben nu voorgoed verpest want HK is dusdanig mooi en vernuftig dat de trigano alpha die ik daarna zag stukken minder overkwam. Ik moet zeggen dat ik het verschil tussen de kyte en de aero maar beperkt vind en vind hem lastig te plaatsen. Trouwens het voordeel van de aero met kyte keuken zie ik niet zo want de kyte keuken kwam op mij onpraktisch over (gaspitten onbruikbaar dicht op elkaar en iets verzonken), maar wellicht dat mensen met kyte keuken daarover meer kunnen vertellen al is dit ietwat offtopic.......

Al met al: mooi spul en HK had veel modellen neergezet (inderdaad niet de flyer en de spacer) en een horde aan verkopers dus dat hadden ze goed voor elkaar.

Runningr

Inderdaad mooi spul! Ik zou bijna balen van het feit dat we dit jaar een Cocoon hebben gekocht. We vonden het prijsverschil met de Kyte iets te groot om alleen op basis van de mooie vormgeving te beslissen (hebben de extra ruimte die de Kyte bied niet nodig)...

Offtopic: hebben zelf ook de Kyte kitchen op onze Cocoon. Als je drie pannen tegelijk wilt gebruiken moeten deze inderdaad niet te groot (lees: klein) zijn. Maar op vakantie staan we over het algemeen toch geen 5 gangen diners te bereiden...

muis

Volgens mij is dat een gaspittenprobleem bij de meeste keukens.

Ik heb HK inmiddels gevraagd om de persfoto's om hier op het forum te tonen :J :J Ik ben nu ook wel benieuwd, ben zelf niet op de beurs geweest nl.